Cort aprueba recuperar el nombre «histórico» de Palma

Valorar:
Visto 3061 veces
preload
Ajuntament de Palma

Momento de la votación en el salón de plenos del Ajuntament de Palma.

28-01-2016 | @GoverndelaGent

El primer pleno ordinario del año este jueves en el Ajuntament de Palma ha traído consigo la aprobación del cambio de denominación de la ciudad; de la adoptada por el anterior ejecutivo del Partido Popular de "Palma de Mallorca" a la defendida como «histórica» por el actual equipo de gobierno de Cort de "Palma".

El siguiente paso será elevar a la Mesa del Parlament la propuesta de sustitución.

La votación no ha estado exenta de polémica, y desde el PP lamentan que el Ajuntament «sigue enquistado en el pasado y alega la tradición para justificar el cambio de nombre», algo que califican de curioso.

Por su parte, el representante de Ciudadanos, Josep Lluís Bauzá, ha afirmado que el equipo de gobierno parece no entender las «dificultades que el nombre de Palma tiene fuera de Baleares». «Apelan a las tradiciones para unas cosas, y luego no tienen problemas en cambiarlas a su antojo o incluso derribarlas».

Sobre esta cuestión, el edil de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica y Política Lingüística, Miquel Perelló (Més per Palma), ha recordado que la vinculación del nombre de "Palma" con la ciudad se remonta a sus mismos orígenes. «Los romanos fundaron la ciudad con el nombre de "Palma"», ha indicado.

Además, el regidor de Igualtat y Joventut Aligi Molina (Som Palma) ha criticado al popular Javier Bonet por «insultar a la gente de Ciutat» diciendo que el cambio de nombre o defender los derechos de los animales «son tonterías».

Comentar

* Campos obligatorios
Advertencia

Recuerde que usted es responsable de todo lo que escribe y que se revelarán a las autoridades públicas competentes y tribunales los datos que sean requeridos legalmente (nombre, e-mail, IP de su ordenador, así como información accesible a través de los sistemas).

AnteriorSiguiente
Página 1 de 10

En Tomeu de Son Espárech
Hace 6 meses

@En Figuera, An es teu primé comentari, allá avón posa Llengo Catalana, per ajustartê à sa realidad, heu has de sustituí per llemosí. Perque aquest era es verdadé esperit de sa Renaxensa y des Jochs Florals, recuperá es llemosí, sa llengo des trobadós. Lo des catalá va vení después y no ês rês més que política barata, que te molt poch que veure an sa cultura.

Valoración:0menosmas

En Tomeu de Son Espárech
Hace 6 meses

@En Figuera, Segons sa Gramática de la Lengua Mallorquina de N'Amengual de 1872 y qu'era sa més empleada à sa segona mitad des sigle XIX, referent à s'us de 'la', à sa página 187 porem lletgí; 'El artículo la vale como el artículo sa, pero sirve exclusivamente aquel cuando queremos llamar la atención sobre el nombre que le sigue, en especial si se habla irónicamente.' Qu'evidentment es es cas de 'La Ignorancia', ja que se tracta de una publicació de tò satírich.

Valoración:-1menosmas

En Figuera
Hace 6 meses

@dimbladas

Ni "kefe" ni déu ni amo ...ni sobre provinent de caixa "B" (o doble "P"). I no som jo precisament sa titella controlada pes espuris interessos des més ranci anti-mallorquinisme i caspós nacionalisme espaÑol. Tu continua mirant es dit, però no seré jo qui t'avisi des forats a es trispol.

Valoración:-1menosmas

En Figuera
Hace 6 meses

En quant a "l'Ignorancia" ('LA' Ignorancia, amb article LI-TE-RA-RI, com tu be escrius i com estava impresa) sorgida (quina casualitat) en plena Renaixença de sa Literatura Catalana també és anterior a qualsevol normativa estàndar i així com tots es escriptors immersa en sa "desnacionalització" de Balears per part de castella-espaÑa, sa influència "castellanitzadora" que ja feia 1 segle i mig que durava amb allò de "mañosamente, que se note el efecto sin que se note el cuidado" i sa prohibició de s'ensenyança "de" i "en" Català. S'expressió "noltros som noltros i alerta mosques" (si és que realment feia referència a es Principat, que no ho tenc tan clar) és una prova d'aquesta desnacionalització i pèrdua d'identitat. En qualsevol cas (torna-m'hi, torna-hi) en cap moment se discuteix sa unitat de sa Llengua Catalana ni se dubta que allò parlat aquí són ses maneres que tenim es Illencs de xerrar Català. Per cert, "Alerta Mosques" és una expressió molt estesa i usada a tots es PP.CC.

Valoración:-1menosmas

En Figuera
Hace 6 meses

Aquest no és es lloc per fer un pseudo-simposi literari. Tant m'és si usaven s'Article Definit des Nepal.lí. Usar modismes col.loquials no significa en CAP CAS divergir o negar sa unitat de sa Llengua Catalana, al contrari, personalment crec que el que feien -i ho feien conscientment- era enriquir-la amb expressions pròpies de ses Illes, i mai he sentit cap pronunciament de cap escriptor de Balears que em faci pensar el contrari. Ets tu qui torna a fer trampes, manipulant i mentint; ets tu (i no es escriptors) qui dóna "rang" de "llengua autòctona" o "natural" a aquella que usaven, quan tots ells tenien molt present que no era més que es Català PROPI de ses Illes. Sou com l'església. No consentiu perdre poder, vos entestau a dir que la Terra és es centre de s'univers i quan vos demostren que no, contradieu tota evidència, vos aferrau a es clau roent de sa tergiversació malintencionada i aviat enceneu ses fogueres.

Valoración:-1menosmas

Desde Palma de Mallorca
Hace 6 meses

Esa teoría de que se les pone "apellido" a las ciudades de menor valor es como aquella de que "los rojos no llevan sombrero" que inventaron en Madrid para venderlos mejor. Sin fundamento alguno. Desde Palma de Mallorca, un saludo a todos.

Valoración:1menosmas

En Tomeu de Son Espárech
Hace 6 meses

Y per acabá, domés dí una cosa més àn es catalanistes que tenim à Ses Baleás. Sa destrossa qu'ha fet à sa cultura baleá s'ideología des totalitarisme nacionalista, que practicau es catalanistes, no té nom. Devall de sa bandera eufemística de sa normalisació llingüística, camuflau es llingüicidi de sa llengo baleá. S'histori y s'evidenci no se poren amagá eternament y ribará es día que no vos quedará més remey que demaná perdó àn es poble baleá pes mal qu'heu fet tots aquets añs à sa nostra llengo.

Valoración:1menosmas

Pedro
Hace 6 meses

Como siempre la "izquierda" dedicandose a resolver los problemas reales de los ciudadanos...

Valoración:2menosmas

palmero
Hace 6 meses

ESTO SE LLEVA PALMA¡

Valoración:-6menosmas

dimbladas
Hace 6 meses

Figuera, figura, has fet una feinada i has demostrat que estàs ben adiestrat. Ets teus quefes catalans estaràn orgullosos de tu. Ja pots estar content.

Valoración:4menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 10