El apeadero, que ya está integrado en la red de SFM, está ubicado cerca de la estación de enlace de bus Inca-Llevant, con lo que «también favorecerá la intermodalidad y el usuario podrá combinar el tren y el autobús», ha explicado el alcalde de Inca, Virgilio Moreno, durante la presentación del nuevo servicio. El ajuste de horarios ha sido mínimo y SFM ha adelantado solo un minuto las salidas desde Manacor y sa Pobla en los días laborables.
La consellera de Mobilitat, Marta Vidal; el gerente de SFM, José Ramón Orta y la directora general de Mobilitat, Lorena del Valle, han llegado este miércoles a mediodía en tren hasta el nuevo apeadero, donde han sido recibidos por la comitiva municipal y otros cargos del Govern, así como los representantes de los propietarios de los terrenos del Constància, que los cedieron para construir el apeadero.
La presidenta del CE Constància, Valeria Bouzada, ha agradecido al Govern y a SFM que se haya vinculado el nuevo apeadero con el equipo, porque así «un trocito de la historia del deporte balear, un club histórico, humilde y generoso como el nuestro, queda definitivamente impreso en el trazado ferroviario de Mallorca». Tanto el Ajuntament como el Govern han valorado positivamente esta nueva infraestructura, «por mejorar la interconectividad entre el hospital, la zona deportiva del Constància y el centro».
El apeadero cuenta con dos andenes de 85 metros de longitud y cuatro de ancho, además de un aparcamiento con 26 plazas para coches. Su presupuesto ha ascendido a 2,37 millones de euros.
15 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
PalmesanaPer anar a hospital, els de poble arribaran en tren, no en cotxo. Si arriben en cotxo, poden anar directament a hospital ( què tampoc hi aparcaran per poques places). I què consti què som de sa opinió què aquest "apeadero" ésuna tudada de dobers per fer-se sa foto pràcticament no solucions res
PeptoniCsmivar per arcén de sa carretera, rotondes,
Peptonitota la raó, però si llegeix diu que aquí acabaran en haver de caminar tant, és evident que hi van gent amb tota mena i grau de malaltia, pero no van a una festa de carrer…. 850 metre en 5 mn? Pues no esteran gaire malalts que es per lo que es va a un hospital.
Peptonitota la raó, però si llegeix diu que aquí acabaran en haver de caminar tant, és evident que hi van gent amb tota mena i grau de malaltia, pero no van a una festa de carrer….
Si no l’haguessen llevat, probablement es tren de Santanyí tendria ara un baixador devora s’Estadi Balear. Ara l’Atlètic Balears és, per contra, s’equip de sa via de cintura
Jo trob que s´han quedat curts amb s´aparcament. Se suposa que es per donar servei a pobles del costat i també a sa gent de fora vila que no l´hi queda més remei que anar amb cotxe, 26 places son molt poques.
Lila PomezNo tota sa gent que va a un hospital.. va a urgencies... van a un especialista o a veure un malalt.... i poden caminar perfectement... i no pasa res .... totes ses ajudes per poder arribar ben vingudes... a sa foto es veu perfectament s´hospital.... per caminar 5 minuts... ufffff ja mos queixam....
El CriticonS'hospital se vs dissenyar per a una població què s'ha multiplicat de forma exorbitant i això comptant només sa població oficial ( si hi afegim els ilegals ja ni te cont
AlfIdó si la solució és la llançadora q també passa per la estació, que soluciona aquesta obra?
yo misma verde¡On vius! (Forta exclamació), ¿has vist el trajecte a peu, no s’ha d’estar gaire malalt per poder-ho fer, cosa que nosol passar si tens necessitat d’anar a l’hospital.