«El tren necessita disposar d'una bona infraestructura al darrera»

Gabriel Vicens, conseller de Medi Ambient i Mobilitat del Govern de les Illes Balears

Juanjo Roig | 23/02/2011

Valorar:

preload
Gabriel Vicens, conseller de Medi Ambient i Mobilitat, explica los objetivos de este proyecto.

Gabriel Vicens, conseller de Medi Ambient i Mobilitat, explica los objetivos de este proyecto.

21-02-2011 | M. À. Cañellas

El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, parla de les obres de millora i ampliació dels tallers dels Serveis Ferroviaris de Mallorca.

21-02-2011 | M. À. Cañellas(Edición: F. Torrano)

El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, explica els detalls de les obres d'ampliació i millora dels tallers de Son Rullan.

Quins creu que són els aspectes més destacables d'aquesta execució?

El primer que cal destacar és que el Metro de Palma a partir d'ara ja disposarà de tallers electrificats. Fins ara les unitats del metro s'havien de remolcar amb trens diessel fins a Son Rullan per passar revisions, fer reparacions o simplement per fer la neteja dels cotxes. Ara podran circular autònomament fins a uns tallers que disposaran de tota la tecnologia per a material mòbil elèctric. Era molt necessari - tan des del punt de vista estrictament tècnic com des del punt de vista de poder oferir un bon servei als usuaris - disposar de tallers moderns, accessibles i preparats per atendre les necessitats del nou material mòbil.

Com s'ha planejat una obra d'aquestes dimensions tenint en compte que no s'ha vist afectat el funcionament del tren?

No ha estat fàcil compaginar el servei de tren amb unes obres com les que estam executant. Si ha estat possible, jo diria que ha estat gràcies a l'esforç del personal de les empreses que duen a terme les obres i al personal de Serveis Ferroviaris de Mallorca. Les obres que s'executen sobre les vies, que són les d'electrificació i senyalització, es duen a terme de nit per evitar interferir sobre el trànsit de trens. Això ha suposat afegir dificultats a unes ja complicades obres, però sempre hem tengut clar que no es podia interrompre un servei públic que empra com a únic mitja de transport tanta gent. Des de la Conselleria hem fet tot quan estava a les nostres mans per garantir la seguretat i facilitar informació i alternatives de transports als usuaris que, per motius puntuals d'algun incident a les obres, s'han hagut de suprimir freqüències de primera o darrera hora o han pogut causar retards sobre els horaris establerts. Vull agrair la bona disposició que hem trobat en tot el personal esmentat i també vull demanar disculpes per les molèsties que aquestes obres hagin pogut ocasionar als veïnats, usuaris o a la població en general.

Com afectarà a la resta de la xarxa ferroviària aquestes obres?

Darrera tot servei públic que es basa sobre el funcionament de maquinària hi ha d'haver uns tallers tècnics de manteniment capaços de donar una resposta ràpida i de qualitat a les necessitats diàries. El servei públic de transport ferroviari a Mallorca necessita disposar d'una bona infraestrutura al seu darrera que garanteixi la seguretat, primer, i el bon servei, segon; i cap aquí ha anat dirigida la nostra feina aquests darrers anys, tot i que feia molt de temps que no hi havia grans inversions en aquest camp. L'electrificació de tota la xarxa ferroviària de Mallorca proporcionarà beneficis que repercutiran tant als usuaris com a tota la comunitat en general: disminució de contaminació, estalvi d'energia, més rapidesa, més comoditat i més seguretat. Per això aquesta gran millora que duim a terme ha d'anar acompanyada de les instal·lacions abans esmentades, que no són projectes vistosos però sí imprescindibles si volem fer del transport públic una vertadera alternativa al transport particular.