SFM inaugura la remodelació dels tallers de Son Rullan

Europa Press / L. O. | 23/02/2011

Valorar:

El Govern de les Illes Balears ha inaugurat els nous tallers de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) instal·lats a la zona de Son Rullan, en els quals s'han invertit 4.228.000 euros, i que donaran cobertura tècnica a les unitats elèctriques del Metro de Palma, així com a les futures unitats elèctriques que d'aquí a uns mesos donaran servei a la línia de tren que uneix Palma i Inca.

A més dels tallers, també han estat inaugurats quatre quilòmetres de via des de l'estació Intermodal fins a Son Rullan que han estat electrificats, en un acte al que han assistit el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens; el delegat del Govern a Balears, Ramon Sòcies; el cogerent de SFM, Bartomeu Gual, i el director general de Mobilitat, Antoni Verger.

Amb l'entrada en funcionament d'aquests tallers, es donarà cobertura tècnica a les unitats elèctriques del Metro de Palma, que fins ara s'havien de remolcar a la nit fins a Son Rullan amb màquines dièsel, tant per a reparacions, manteniment o simplement per a la neteja dels cotxes.

preload
Les autoritats davallaren al nou foso per conèixer de primera mà els avenços que incorpora.

Les autoritats davallaren al nou foso per conèixer de primera mà els avenços que incorpora.

23-02-2011 | Pere Bota
Tallers de Son Rullan SFMPALMA BOTA El conseller de Medi Ambient i Mobilitat,inagurarà els n

23-02-2011 | Pere Bota(Edición: F. Torrano)

Vicens ha destacat la importància que té, per poder donar un bon servei als ciutadans, disposar de la infraestructura necessària per tenir en tot moment la capacitat de reacció davant les avaries que tot material mòbil pot tenir.

El conseller ha fet un repàs de totes les obres que realitza SFM per modernitzar i ampliar la xarxa ferroviària de Mallorca, gràcies al Conveni de Ferrocarril (dotat de 430 milions d'euros), en matèria d'electrificació, millora dels passos a nivell, noves mesures de seguretat per al tràfic ferroviari, reobertura de la línia Manacor-Artà o amb el nou Tram-tren, entre d'altres.

Vicens ha destacat que «la Conselleria no vol ni ha pretès mai entrar en cap carrera contra rellotge per inaugurar obres fetes». En aquest sentit, ha recalcat que els projectes que s'estan realitzant «s'inauguraran en el moment en què estiguin acabats del tot».

Ramon Socías, per la seva banda, ha subratllat que és la primera vegada que el Govern estatal fa una inversió tan elevada en infraestructures ferroviàries a Mallorca. A més, ha dit que aquest finançament, a més de repercutir en la millora d'aquest servei públic, també ho farà directament sobre el mercat laboral de Mallorca amb la generació o manteniment de més de dos mil llocs de treball directes en diferents àmbits.

Ampliació dels tallers

Les obres inaugurades han consistit en la construcció d'una nau per cobrir dues vies per al manteniment de les unitats elèctriques de SFM.

La superfície construïda de la nau és d'uns 1.100 metres quadrats i l'altura màxima és de 8,50 metres. La nau s'ha construït amb una estructura metàl·lica amb façanes i cobertes tipus «sandwich», amb bandes de policarbonat per donar llum a l'interior.

La nau consta d'un polispast de dues tones, una xarxa d'aire comprimit, instal·lació d'enllumenat, d'aigua, contra incendis i línies de vida per a l'assegurament de les persones que treballin en altura, entre altres elements.

A més, s'ha instal·lat un nou torn de fossat en la nau primitiva per al manteniment i re-perfilat de les rodes de les unitats ferroviàries, i un nou túnel de rentat dels trens, una tasca que, fins ara, s'havia de fer a mà.

La constructora de les obres ha estat la UTE formada por les empreses Joca Ingeniería y Construcciones S.A. i Ferrer Pons Hermanos, S.A.


Electrificació

D'altra banda, l'electrificació del tram de quatre quilòmetres de la línia ferroviària entre l'estació Intermodal de la Plaça d'Espanya i Son Rullan s'ha fet amb una catenària rígida.

Després, s'ha construït «a cel obert» i s'ha utilitzat un sistema de catenària flexible compensada amb corrioles i contrapesos. S'introdueix la catenària dins de la platja de vies de Son Rullan per arribar als tallers. Dins d'aquest tram flexible s'han instal·lat uns 190 pals per suportar la catenària.

L'encarregada de l'obra ha estat la UTE formada per les empreses Estavella Enginyeria i Obres, S.L; Coalvi S.A i el Grup AMS S.L.