Muchas gracias a la mayoría de personas que mediante sus comentarios y puntuaciones expresan su disconformidad con la vergonzante IMPOSICIÓN de una lengua, infame e infecta según el padre Batllorí, que no es la propia de estas islas, que impide la obtención de puestos de trabajo y que sirve para que unos pocos renegados, adoctrinados, catalanistas, chiringuitos, etc. vivan de las subvenciones que salen de nuestros impuestos. Basta de catalanizar las islas con solo un 13% de catalanoparlantes. No somo catalanes y no queremos ser anexionados a unos inexistentes países. VIVA LAS BALEARES, SU HISTORIA, SUS COSTUMBRES Y LOS QUE DEFENDEMOS SUS "LLENGOS".
sempre feliçRepeteixes com un lloro sa lletania de sa teva secta espanyolista no avalada per ningú que no sigui de sa secta. Propaganda anul·lada! Si copies i aferres un escrit, n'has d'anomenar sa procedència; en cas contrari no té gens de valor. Propaganda anul·lada! Te record per enèsima vegada que hi ha un caramull de llengües en el món sense gramàtica. Propaganda anul·lada! Te record per enèsima vegada que el pare Batllori era soci d'honor de s'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana. Propaganda anul·lada! Pots repetir sa lletania tantes vegades com vulguis, que es resultat serà sempre es mateix: propaganda anul·lada!
LluísPara que compruebes la maldad catalana contra las islas, te adjunto un copy/pega demostrativo. Aleluya es en mallorquín, para que vaya pegando en cada uno de sus comentarios. Sa nostra identitat baleàrica neix, precisament, de voler-mos diferenciar des poble català degut a ses seves demostrades ànsies anexionistes que s’han succeït al llarg de s’història. Durant es Compromís de Casp del 1412, on s’elegeix un nou monarca pes trono d’Aragó, davant ses insinuacions que Mallorca pertany a Catalunya i que, per tant, es catalans decideixen pes mallorquins, s’ambaixador mallorquí Berenguer de Tagamanent proclama davant es parlament català que no hi ha d’haver cap dubte de sa secular diferenciació des quatre territoris històrics: "ès semblant a dubtar si mai es regnes d’Aragó, de València i de Mallorques tengueren Rei, ni cap senyor, ni es Principat de Catalunya, Comte o Príncep". I posteriorment el 17 de juny de l’any 1439, a petició des jurats mallorquins, el rei Alfons el Magnànim, a través des Privilegi de Gaeta, confirma ses franqueses mallorquines i a la vegada afirma que Mallorca no ès una prolongació de Catalunya: "es present Regne de Mallorques en res del món sia sotmès an es Principat de Catalunya". Per amagar s’històrica diferenciació de Balears respecte de Catalunya sa doctrina catalanista amaga i silencia aquestes expressions de mallorquinitat de segles enrere, com també amaga i arracona s’existència d’una dinastia des reis de Mallorca distinta de s’aragonesa. Es catalanisme precisa de s’uniformitat històrica, cultural i lingüística per imposar-se. Debería estar desde 1439 el mallorquín como idioma en la RAE, pero los catalanistas tienen que esconder hechos como el Privilegio de Gaeta de 17 de Junio de 1439. Una lengua queda registrada desde el momento que los modismos, fonética, sintaxis y demás características quedan reguladas, clasificadas y explicadas en un texto que se llama gramática. El mallorquín podemos afirmar que es una lengua con todas las de la ley, según gramáticas y diccionarios muy anteriores a los catalanes. No es catalanofobia, ya que debemos considerar al Padre BATLLORI en una conferencia, celebrada en la CATEDRA de la UNIVERSIDAD DE GERONA y editada en el periódico “LAS PROVINCIAS ”, el LUNES 2 DE NOVIEMBRE DE 1.992 dijo textualmente: “LO QUE ESTAN INTENTANDO IMPONER EN VALENCIA Y LAS BALEARES, COMO LENGUA LITERARIA ES EL INFECTO É INFAME DIALECTO BARCELONI, que nunca se ha hablado, en Valencia, ni en las Baleares. Saludos y que su adoctrinamiento catalanista anti castellano, anti español, y lo que más duele es ver como renegado de lo MALLORQUÍN a favor del catalán, se termine con las próximas elecciones.
sempre feliçNi tu mateix compres ses teves metides, però les repeteixes fort i no et moguis. Perds es temps i sa llavor! Si es mallorquí fos una llengua diferent des català, es teus escrits serien en mallorquí. Ben segur que sí! Emperò com que saps de sobra que es mallorquí ès un "dialecte" o "varietat" de sa llengua catalana, escrius sempre en foraster. Catalanofòbia pura, que vol dir mallorquinofòbia pura.
EsdesNo tenemos ninguna OBLIGACIÓN NI DEBER de usar una lengua infame e infecta, según el padre Batllorí, ya que tenemos nuestra propia y autóctona mucho más antigua que el barceloní normalizado.
PereTu lo has acertado, MALLORQUIN en Mallorca, mi cultura y mi historia. No somos catalanes, no "xerram" catalán Y MUCHO MENOS POR IMPOSICIÓN, no queremos que nos anexionen a unos inexistentes países catalanes. VIVA LAS BALEARES, SU HISTORIA, SUS COSTUMBRES Y LOS QUE DEFENDEMOS SUS "LLENGOS".
Respiración asistida … porque está muriendo y lo están matando. El catalán en Mallorca está muerto, y el mallorquín lo han matado los de MES.
Bertowen¿De qué estás hablando? Llevamos años con sicología, buenas intenciones, amabilidad y ¿qué? Pues "naa de naa"
Ahora resulta que los que no hablan mallorquín. ni quieren hablarlo, son sus mas fervientes defensores.
sempre feliçQue sa teva resposta an es meu darrer comentari sigui copiar i aferrar sa mateixa xerradissa que has copiat i aferrat compulsivament un caramull de vegades ja ho diu tot: qui calla consent! 😇