CococolasJo tambe fa ants que vaig per la mar i, quan va rabassar el motor de l'embarcació, no ho qualificaria de fregada. L'actitud de menyspreu amb l'auxiliar dona indicis i no serà prova de res però sí de una forma de comportament negligent i perdoni si estic més indicnat que vosté, però companys meus varen treure les restes den Guillem i son imatges que els acompanyaran tota la vida ben igual que als familiars que anaven amb ell. Així que al fiesteros aquests voldria que sabéssin qui era el jove al qual mataren amb la seva imprudència negligent i desitgeria que haguéssin vist el cos per a que, si els queda un mínim de humanitat, tampoc ho oblidéssin. Pot ser els millorarien com a persones, però si com me tem, l'únic que els importa es la seva pell, possiblement nomes cerquin lliurar-se d'un inconvenient en les seves vides.
En mi opinión no se ya echo justicia. Quién pilote así, no adecuando la velocidad a las condiciones del tramo donde se pilota, sabiendo que no está en medio del océano es igual a un conductor camicaze por el centro de una ciudad.
CastigadorBon dia. Malauradament cap de ses afirmacions que vosté fa és correcta. Ho sé per lo que he llegit en aquest mateix diari, excepte s'actitut manisfesta a bord de s'auxiliar; que per cert és per a galtarjar-los o donar-lis beccollades i no aturar. Però això, que dona una imatge penosa, no demostra que as moment des sinistre hi hagué una persona no capacitada per a pilotar. Jo mateix, dissabte passat vaig tornat amb so cotxo i tots anaven beguts, però jo no, senzillament perque no me tocava, me tocava conduir. En aquest diari s'ha publicat que de s'embarcació devallaren com si res. No se posaren a fer net. L'on demà sí, com cada dia. Sé lo de cada dia perque aquest istiu va estar amarrat a ports IB a Porto Cristo, el veia perfectament a sa meva popa. Aquesta embarcació se feia neta cada cada dia, i cada dia vaig quedar impresionat de com la deixaven. Vosté no se creurà que no s'entemessin des cop, jo sí. Ho vaig exposar amb dades en aquest mateix medi; i sa meva opinió es qualificada, precisament amb això. Resumint, una fregada (no un cop) d'una embarcació de entre 40 i 45 Tm amb una embarció que no arriba 0'5 Tm (500 kg) amb dos motors de devers 600 CV cada un (1200 CV), amb so renou que foten; és mes que plausible que no s'entemessin. I si sentiren no res, no ho identificassin. Un cop és lo que va passar a Menorca. Amb un cop de 40 Tm a 20 nussos no hagués quedat res des bot de dever 3 metres. D'una lancha de 7'5 metres no va quedar res a Menorca. Jo no estic de banda de ningú, encara que tengui els meus prejuicis en contra d'questes embarcacion enormes pilotades per patrons desconsiderats i cafres. Però, analitzi lo que ha escrit, ho faci en bones i veurà que no és més que una enfilada per s'escala d'inferéncies. Ses inferències serveixen per a invetigar però no demostren res. Per a demostrar se necessita deduir a partir de dades contrastades. Toto lo que no sien dades sólides, i deduccións (no induccions) son vuit i nous. Jo ja mi he trobat de nit amb barques no senylitzades i no ha passat res mai perque som professional jubilat d'una altra época. No només miro per a mí, també per els altres. Lo unic que puc suposar és que a bord del La Luna s'actitud no devia esser s'adecuada. Sa velocitat de s'embarcació inadecuada per a navegar dins una pesquera amb embacacions pescant, perque no tot-hom devia estar sensa llum de posició. Qualcú haurà de decicir si es resultat de mort és conseqüència de s'accident (sí, sí), després si s'accident és conseqüècia de qué, falta de senyalizació o falta d'atenció as pont. ... Hi haurà més coses, però això pretén esser un comentari, no un curs peritatge. Només indico que un arbre no mos té impedir es bosc. Salutacions.
CococolasIdò sent objectius, els que abordaren l'embarcació, poques hores antes ja havien protagonitzat un incident acossant, amb l'auxiliar del iot, a don nins que navegaven en la seva embarcació. Aquest fet demostra el meinspreu pels altres i dona una idea del nivell d'alquol en sang que devien dur. Sent objectius, quan arribaren a Portocristo intentaren eliminar precipitadament els indicis de festa i no es creible que no se n'adonaren del xoc. Aquest individu només es preocupa de que res pertorbi la seva fabulosa vida. Ennel món sobren aquests tipus de persones i en fan falta moltes més com en Guillem, una persona brillant. Desitjaria que s'anadonés de a qui a mort amb la seva imprudent conducta i que li afecti de per vida; la den Guillem s'ha acabat
PinyóBon dia. Benvolgut comentarista, és clar que es difunt Miquel, el cel sia, no és més que una víctima de s'irreponsabilitat navegant per la mar. Ara bé, en aquest accident hi ha dues embacacions i dos patrons involucrats. És feina dels instructors aclarir amb quines responsabilitats va poder incurrir es patró d'una embarcació i quines responsabilitats pertanyen as patró de s'altre embarcació. Això és des de cero fins a lo que trobin, fil per randa. Per molt de renou que se faci, i per moltes publicacions condicionades, res ferà que s'instrució canvii. Només un detall. És unicament en aquest diari on sa noticia ha esdevengut, article darrera article, com articles tots d'opinió, en lloc de donar-la així com toca. Convido a llegir s'emeroteca d'altres publicacions locals. Per altre banda, res s'ha publicat en vers d'un accident similar ocorregut a Menorca i de dia, accident provocat per un charter a una embarció de 7 metres. Un cas molt més clar i que no hi hagut pérdua de cap vida per un pel i per es sentit comú des patró de s'embarcació enfonsada. Un abordament dels que no haurien de pasar mai, amb un cop brutal. ¿Es sentit comú no li diu que això ja fa olor? En serio s'opinió de ses persones és tan facilment manipulable, i és tant poc objectiva. Deixem fer feina als professionals, i estiguem atents a ses noticies objectives; segurament qualcú aprendrà qualque cosa; i farem un poc més difícil prevenir sa seguent desgràcia. Ara lo que toca és analitzar i veure, i comprendre per a poder prevenir. Cap prejudici ha estat bó mai per a s'analítica. Siem seriosos, que ja pareixem una turba infantil, en lloc d'una societat que se diu avançada. Bon di tengui.
¡No fue un accidente!
Buenos dias, pido perdon si ofendi a alguien, mi postura es la figura del abogado del diablo, que lucho con el advocatus Dei, yo sufri las consecuencias de un accidente de trafico y en el juicio me dieron las del pulpo, una cosa era lo que yo pensaba y la otra fue la que vivi en el juicio. Aun estoy vivo, Deo gratias.
Xisquet, tu què ets el Dennis Viehof aquest fent-te passar per "mallorquí" ??? ... perquè sembla que sí. (o l'advocat que hagis contractat per netejar-te el crim)
Xisquet, i un memeu ! , és o bé negligència gravíssima, si pensem "bé" i només fos desatenció a la navegació, amb resultat d'HOMICIDI "involuntari" , o pensant malament, com tot apunta així, és una barreja de amenaça-coacció, si s'estaven dedicant a asustar/violentar la navegació de terceres embarcació, com havien fet minuts/hores abans amb altres embarcacions (i està registrat amb vídeo) , amb resultat de MATAR un jove pescador ; a més de delicte d'omissió de socors. Un accident seria que vagis correctament i per qualsevol raó no vegis s'altra embarcació, pel motiu """justificat""" que sigui , la qual cosa queda anul·lada en el moment que et fugues (perquè saps que has delinquit). (Anar borratxo-drogat i amenaçant gent no és cap accident, és un HOMICIDI, i hauria de valorar-se "assassinat", perquè sabien perfectament que podria acabar amb la mort de qualcú, o lessions gravíssimes).
CastigadorBenvolgut senyor. No puc més que fer-me càrrec de sa seva postura; no seria humà lo contrari. Entenc i comprenc es seu punt de vista, i no entendria massa bé que no fos així amb ses circunstàncies que me descriu. Jo crec que en es seu lloc estaria igual, i pensaria lo mateix que vosté, sa qual cosa m'invalidaria per a evaluar els fets, i me treurien de s'evaluació técnica. Ja m'hi he trobat alguna vegada, declinar per mor d'estar implicat emocionalment. També he vist invalidar un estudi técnic per aquest motiu. Som humans, i no ho podem deixar d'esser. Acusar, ho pot fer tot-hom, evaluar, i/o jutjar, només algú no implicat emocionalment. Humanament estic amb vosté. Posaria sa ma en es foc en que s'actitud en es pont des iot no era sa deguda, por no ho sé cert, ni segur. Però igualment posaria sa ma en foc en que es bot nl estava assenyalat amb so llum que l'identifiqués com tal. Tal vegada per aixó escampo un poc més sa vista, i veig indicis raonables que ara mateix vosté, compensiblement, no podrà veure. I jo entenc que sia així i no provaré de convencer-lo de lo contrari. Me despedeixo i aprofito per a saludar-lo. Salutacions. Vo