@Anda!: Està ben palès que vostè, que fins i tot diu que som dona (va ben errat), després dels seus 40 anys de funcionari de carrera i graduat social, doncs, bé que es nota que es troba de capa caiguda. Fins i tot la ULTIMA HORA ho ha consultat jurídicament i li manifesten que es una errada de l'Administració. Però bé: es vostè -qui sia- que diu que l'Advocació de la CAIB legisla. Idò NO: és el Parlament i ha legislat sobre la violència masclista, sobre els ajuts i pensions no abonats per la part agressora. Veiam, que el Parlament de les Illes Balears legisla, és la seva funció: legislar i aprovar lleis autonòmiques. Discutir, jo no vull discutir amb vostè. Ni el Pacte III l'entén el que diu. Primer llegeixi i, després, estudii: Tal vegada un Magistrat-Jutge, Funcionari de Carrera de l'Estat i en Serveis Especials como jo, no li haria de dir. Anda!.
I com diu en Ximeliz, qui concedeix les prnsións de viudedatno d'orfandat és l'Estat. No cal embolicatntan la troca perquè la CAIB no tévres que veure.
Després de quaranta anys de treballar com a funcionari de carrera i de tenir la carrera de Graduat Social, ara una opinadora, me diu que la Advocacia de la CAIB fa lleis. No vull discutir amb vostè. Tothom que conegui un poc les administracións, veura que està desbarrant i que no té ni idea de les funcións de les advocacíes de l'Estat i de les comunitats autònomes Bona nit
@Anda!: También de la CAIB, aunque no lo creas también legislan. Y la L.O. del Estado permite que la Abogacía autonómica se personara en 2013. Cosa que no hizo. Al tener la víctima vecindad civil balear, Presidencia puede instar Dictamen o Informe para dilucidar responsabilidades administrativas desde el momento causante hasta el óbito del autor en favoris victimae (por ahora económico). Cosa que decide hacer a unas sí y a otras no sin ningún criterio claro. Anda!
Donde está el problema?? Muerto el agresor no da lugar a protección ni medidas accesorias.
Si Rai para victimas se proporciona a aquellas personas que a traves de resolucion judicial se consideran victimas o si el propio juez emite orden de proteccion para que la persona se reinserte de ahi el nombre rai (renta activa de insercion). Si como dice el SEPE le solicito la devolucion de la ayuda para mayores de 55 años es por COBRO INDEBIDO. No niego que esta señora no haya tenido un episodio de homicidio de su vida pero se tiene que contar todo. Por otro lado, si no esta en condiciones fisicas para trabajar aun con mas razon no le toca la rai si no que debe tramitar el certificado de discapacidad o invalidez. Siento su situación pero no esta bien informada.
@ De IBd"y de mala praxis: Y qué competencia tiene la Abogacía de la CAIIB, para modificar unas leyes que, o salen del parlamento español o del europeo, cómo todas las leyes?
Meam peperos i altres herbes: qui denega la pensió és l'Estat. No sabeu que qui dóna pensions de viudetat i incapacitats laborals és l'Estat? Aquí ni el Govern ni IB Dona hi pinta res. Au, a lladrar a ca vostra una estona.
No sé cual es el objetivo de las ayudas a las mujeres maltratadas pero, en caso de que éstas sean con el objetivo de protegerse del maltratador, es totalmente lógico que se la denieguen cuando el maltratador ya ha fallecido (nadie necesita protegerse de un muerto). Por otro lado, es normal que no le den la pensión de viudedad puesto que ésta es sólo para personas que pierden a su marido/esposa y no para las que pierden a su pareja.
Vaya: que el IBD pide a la Abogacía de la CAIB que actúe contra un cartel de una barbería de Palma. Y no dice ni MÚ sobre una víctima de violencia de género que la deja tirada. Vaya, vaya, vaya. Esto sí que es una mala práctica de la Administración local (el ayuntamiento de Llucmajor) y de la CAIB, de su Govern que la deja al pairo. Buf. Tiene razón quien dice por este foro que el IBD y el Govern IB ayuda a algunas víctima y a otras ni MÚ. Vaya sin razón de gobernantes - gobernantas de pacotilla que hay por estas Illes Balears. Ánimo a todas las víctimas de la violencia doméstica, de la violencia familiar y de la violencia de género.