Soy docente y es uno de los pocos comentarios acertados (y me refiero a que ha acertado con la situación que se vive y la ha retratado a la perfección) que leo sobre esto. La mayoría se alegran de que nos pongan más horas, sin pensar en lo que redunda en los niños. Muchas gracias por hacerte cargo. De verdad, ojalá hubiera gente con dos dedos de frente como tú y lo viera como es.
Una idea gratix per als retalladors del PP, ja que no estan disposats a treure aquesta utilíssima i moderníssima assignatura: que l'església pagui els professors de religió de la seva pròpia butxaca i no costin ni un cèntim més a l'Estat.
Es veu que al PP el que li va bé és fer autopistes, però no precisament de l'educació.
Serrat cantava : "el savater veu savates, el metge veu malats, el professor veu alumnes, etc.". Tothom creu que els interessos del seu ofci són els interessos de la societat.
Que tal si haceis experimentos con otros temas. Ya esta bien, suscribo totalmente el comentario de Marga, además añadir que en la asignatura de tecnología hay una parte de informática, que en los tiempos que corren, es muy, pero que muy necesaria. Ahora sí, los chavales solo sabrán utilizar las redes sociales y nada más. SINVERGUENZAS.
bueno jo tenc 16 anys i de optatives al meu institut a 4t hi hi plastica o musica res de lo que vull fer jo a la meva vida i ninguna me va be trob be que les agin llevats o be en vesin posats d'altres per tria
Y otra cosa, España se ha gastado en educación 250.000.000.000 de euros en los últimos 25% años para terminar teniendo un 50% de paro en la franja de edad 18-24 años. Demasiados cambios educativos, demasiadas diferencias entre regiones, y demasiada importancia a unos profesores que poco mérito tienen si permiten que los jóvenes salgan de la ESO, por ejemplo, con un 30% de faltas de ortografía y no sepan ni hacerse su propio CV. La educación en los Países "Catalanitos" es un sistema de propagación ideológica catalanista. Iros a llorar a Cataluña, y va por los del STEI, principalmente.
Bueno, mientras los catalanistas y lava-cerebros sindicalist@s estén descontentos, es que vamos en el buen camino. Menos horas para adoctrinar a nuestros pobres hijos vale el oro de América.
O sigui, que un alumne que vol encaminar el seu futur cap al món de la música, o cap a l'àmbit tecnològic o el de les arts, per exemple, i a la vegada és bo en els idiomes haurà de triar entre llengua estrangera i música o tecnologia o plàstica. Vaja... passa enrere. I més a un lloc tan turístic com el nostre, en què un bon músic, un bon artista o algú que desenvolupi alguna enginyeria relacionada amb la tecnologia, no haurà tengut l'oportunitat d'aprendre una altra llengua estrangera a l'escola que en un futur li permeti vendre els seus productes, presentar els seus projectes, etc, a Alemanya o França, per exemple. Enhorabona, una cagada més, tot per reduir el nombre de professors. Només els falta tancar-nos a tots dins una gàbia com si fóssim delinqüents. Per què no engeguen els assessors, s'abaixen el sou ells i millor encara, dimiteixen i tornen tot el que ja han malgastat i s'han embutxacat en el poc temps que duen al Govern. I esperau, que amb l'augment de les ràtios, que no esperin que els pobres professors que puguin mantenir la feina manin tants de treballs, redaccions, facin tants d'exàmens (de vegades amb 4 models per aula degut a la diversitat i ara també perquè no podran separar les taules), atenguin pares, dubtes d'alumnes, etc. Són persones, no supermans, encara que de cada vegada ho pareixen més...
La religió no s'ha de llevar sinó que s'ha de passar al seu lloc: la parròquia. I que hi vagin tots aquells que vulguin. Així l'estalvi de dues hores no perjudica el currículum de l'alumnat i es recondueix un tema que ningú no ha gosat a reconduir.