Ayer por primera vez pude ver la procesión sin participar en ella y la verdad es que acabé bastante decepcionada, toco en una banda de música y he ido a tocar a La Beata muchos años, me acuerdo que participaba gente de un montón de pueblos, si que es verdad que no se puede comparar con la que se hace en Santa Margalida y en Valldemossa, pero la procesión no estaba mal. Ayer lo único que vi es una procesión pobre y con elementos, como las batucadas (y que conste que me encantan las batucadas) que poco tienen que ver con La Beata, es una pena que se eche a perder una tradición de esta manera...
Ni ses vostres cares ni ses des vostres infants ens mouràn a pietat.
Tots aquests panerets van plens de fems per incinerar.
Nines què ja de bén petites són prostituides als baals de la corrupció.Ens cal a tots un canvi radical de mentalitat.
Ni Santa Catalina Tomàs ni la beata Francinaina Cirer ens solucionaràn cap des problemes què ens han creat els corruptes del Gran Satán.No és un carro triunfal;és es carro de sa covardia.
Los puntos negativos que han recibido los comentarios que defienden la tradición de La Beateta, son una demostración de que la cultura Española peninsular, ha echado a perder nuestras más arraigadas tradiciones. Es una auténtica pena, porque un pueblo que desprecia sus tradiciones es un pueblo sin futuro.
Vamos a ver, yo he participado en esta fiesta hace años, tanto en el carro de la beata (vestida de ángel) como participante de algún que otro grupo de folclore mallorquín. Ahora me parece bastante ridículo pero lo respeto. Ahora bien, o se participa en condiciones o no se participa. Es decir, si nos vestimos de mallorquines, hagámoslo bien. On s´ha vist mai una mallorquina sense rebosillo? I n´hi ha que el duien damunt les espatles! Si no sabeu vestir-vos no sortigueu!
Tots aquests comentaris negatius contra la festa de Santa Catalina Thomàs, son fruït de la imposició de les festes forasteres en detriment de les d´aquí. Segur que a tots aquests que despotriquen contra la Cabalgata, els pareix molt bé la "Feria de Abril" i "El Rocío" de Santa Ponsa.
Tenc 62 anys, i sempre ho he viscut. primer anava jo amb els meus pares, deprés jo amb els meus fills, i ara si escau, amb els meus nets. Gràcies a tots els que ho organitzen i que aquesta tradició no s´acabi mai.
El que vaig a escriure a continuació és sa meva opinió personal i no vull que ningú ho mal interpreti, ni és senti ofès. 1) Fins on jo sé (i sóc persona i clar que em puc equivocar) si que existeix una pagesa sense rebosillo, són pageses de cap que duien mocador a les espatlles o pel cap amb un capell. Si és cert que hi ha pageses de cap amb rebosillo i capell. Ara bé, com bé ha dit una persona a un comentari, no està gents bé que portin el rebosillo posat per les espatlles i no pel cap. A n’això si que no li don passada!! 2) Supòs que ningú em negarà el paper que representa el dimoni a n’aquesta cavalcada. (Si algú té dubtes, que llegeixi la història de la Beateta o simplement que escolti la lletra de la cançó). Bé doncs, tota colla de dimoni (o gairebé totes) tenen música, és a dir, batucada. Es vera que per ventura no hi pinta molt la música de sa batucada, dins sa representació de Sor Catalina, però vos puc ben assegurar que uns dimonis sense el ritme de la batucada de fons... crec que serien mal de veure. 3) Pel que fa la festa en si: El que ara diré, tal com vos he dit al principi del meu comentari serà el meu punt de vista, i demano disculpes si algú és sent ofès. a. Es vera que fa mes de 200 anys que hi ha aquesta cavalcada a Palma. Però desde el meu punt de vista, es una processó que vol ésser igual a sa que fan a Valldemossa i Sta. Margalida, i perdonau però no ho és ni prop fer-si. b. És vera que hi ha retallades, i és vera que s’ha notat enguany, però no entenc ni entendré mai, és perquè , el Govern, el Consell, els ajuntament, subvencionen festes que NO són nostres: Oktoberfest, la Feria de Abril, etc. Jo sincerament no m’imagino per exemple a Sevilla o a Còrdova un Sant Antoni, amb els seus foguerons i ses seves glosses. Anem al que realment es nostre, el que realment es de cada poble i deixem festes que no ens pertoquen.