Toda las líneas ferroviarias de Mallorca estarán electrificadas a finales del año 2012 para lo cual, en primer lugar, el Govern destinará 30 millones de euros para comenzar las obras de la línea Palma-Inca, que estarán concluidas a mediados de 2011.
El presidente del Govern balear, Francesc Antich, ha puesto hoy la primera piedra en la estación intermodal de Palma de las obras de electrificación: la primera fase será entre Palma y Son Rullán (3,9 kilómetros) y la segunda, entre Son Rullán y la estación de S'Enllac de Inca (29,1 kilómetros). A estas obras hay que añadir la construcción de tres subestaciones eléctricas.
La electrificación supone disminuir en un 25 por ciento el consumo de energía, mientras que el precio es un 40 por ciento más barato que el gasóleo.
Además, Antich ha subrayado que este nuevo sistema servirá para disminuir la emisión de gases contaminantes a la atmósfera en un 59 por ciento, principalmente de CO2.
15 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
muchas felicidades a todos los mallorquies por el nuevo tren y ojala vuelva algun dia a esa hermoza ciudad maravillosa porque tuve la suerte de estar ahi gracias a toda la gente que me a tratado muy bien FELIZ 2011.
Querido Jaime Barceló Martorell,haceme el favor de localizar a la Empresa que realiza éste proyecto,para recomendárselo a nuestra Reina Cristina,en el trayecto de Buenos Aires a Córdoba,así podremos tener por fin un verdadero tren bala....ésto de la bala,bno és nada alusivo para Tí,un gran abrazo.-
Y EL BABAS ,COMO AGUANTA QUE GANAS TENGO QUE HAYA ELECCIONES
Molt bona feina, perquè el tren d' ara contamina moltíssim, un cada 20 minuts. I no en parlem quan arriben a Palma que es fiquen davall terra i és un subterrani de contaminació. També, de rebot i gràcies a n' aquestes obres em digueren que faran un pont – rotonda damunt la via, al costat del pont del Cocó de Lloseta, perquè el tren elèctric necessita més altura pels fils d' electricitat que portaran la corrent. Aquest pont actualment és un punt perillosíssim a on hi ha hagut molt d' accidents i hauria d' estar molt més senyalitzat com el que és: una trampa per al qui no hi ha passat mai: quan ets a dalt, venint des de la fàbrica del ciment, volta de cop cap al poble, i a pocs metres es pot voltar cap a l' esquerra, punt a on volten mols de camions, i quan t' adones ja hi ets a damunt, perquè hi pot haver un vehicle, o dos, o tres... Hauria d' estar molt més senyalitzat com a punt perillós. Els del poble tremolem quan hi hem de passar, perquè n' hi ha molts que han adreçat enlloc de agafar la curva.
Me tranquiliza tu afirmacion, solo me apena que tu no lo puedas inaugurar, pero tranquilo que quedan mas tramos de vias para la electrificacion Desde luego en esta legislatura te has lucido y quiza te encuentres con las pilas a cero voltios
Inquero: si llegissis els diaris sabries que entre el tren a Artà i tramvia a aquesta legislatura s'hauran començat a fer més kiloemtres de vies que en els darrers 12 anys, el que passa que estam acostumats a fer les obres corrensos i de qualsevol manera per tenir-ho acabat absnde les eleccions. Conec en Biel Vicens i te puc assegurar que a això no ho mira, almanco per ara, però la seva feina donarà els seus fruits a llarg plaç, això és el que compta i hauria de mirar la gent. I per cert, si viatjassis en bus també sabries que són multitud les línies que ara funcionen amb la targeta intermodal a un preu super reduït, però clar això no ven.
a na paquita, si es mereixen doblar els vots el PSM, no seraà pels km de via o de transport public que ha fet la conselleria del senyor vicens.
Vos tallaram la corren, manacorins estufats. Visca el Constanci!
serem l'enveja de balears, ni palmesanos ni inqueros, manacor tendrà tren-tram!!!! força garba!!!
menos fum i més xispes! endavant tren-traaaaaaaammmmmm!