La medida obedece a que los profesores y los propios estudiantes han detectado que alumnos recurren a relojes digitales inteligentes para copiar en los exámenes. Así, la facultad ha instalado los tradicionales relojes de manecillas en las paredes frontales de las aulas con el objetivo de que, en los exámenes, los profesores puedan exigir a los alumnos que no lleven los suyos o dejarlos fuera de su alcance, al igual que ocurre con los móviles.
El decano de Filosofia i Lletres, Miquel Deyà, ha dirigido una circular al profesorado de la facultad en la que alerta «de la creciente tendencia a copiar en los exámenes» y recuerda que algunos de los relojes que portan los estudiantes «son auténticos ordenadores». La circular destaca que algunos alumnos se han dirigido a los profesores y al propio decano para denunciar a compañeros «que copian sistemáticamente». Para Deyà, «es una cuestión muy grave, pues el acceso a algunos másters depende rigurosamente de la nota de expediente».
El decano y los profesores ya han mantenido una reunión con un alumno que ha cometido supuestos fraudes en las evaluaciones «en numerosas ocasiones» y que ha sido denunciado por sus compañeros. Este hecho podría derivar en la petición al rectorado de la apertura de un expediente, «especialmente por la reiteración en el fraude cometido».
En su escrito, Miquel Deyà pide a los profesores que «por respeto a los alumnos que sí estudian, no permitáis que se hagan exámenes con relojes y otros instrumentos susceptibles de ser utilizados como fuente de información».
El decano reconoce que la facultad hizo una inversión para instalar los relojes analógicos, «pero se trata de un gasto moderado, pues los aparatos son sencillos, con la única función de marcar la hora. Solo hay que preocuparse de cambiarles las pilas».
Deyà expresa su preocupación por «la creciente y escandalosa» incidencia de la copia o el fraude en los exámenes, aprovechando las ventajas de determinados dispositivos digitales e inteligentes, incluidos los relojes, como en este caso.
9 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Endevant: això mateix vull dir. Dos sistemas oposats (finlandia i Singapur) i resultats excel°lents. Aquí Hi ha qualqué que son Pas els exàmens. L actitud Dels pares, Dels propia alumnos i tambe del professorat, Ben diferentes d la d aqui
C. Bronson: Just una matisació al famós mantra de Finlàndia. En primer lloc, no tot és sense exàmens i, quasi més important i mai es demana: Els pares són iguals que els de Celtibèria? Valoren igual la figura del mestre? Atorguen la mateixa importància a la formació que aquí? Tenen una taxa de fills 'teleadictes' com aquí? És molt trist dir-ho però com diuen, o deian quan es parlava bé per Mallorca, 'Vegen el sant ja pots veure el miracle'... I no em digau que tot és qüestió de recursos. És ben necessari alguna cosa més...
Bé, Endevant i Josep Miquel, primer de tot grasis per respondrem d'aquesta manera tant explicativa. Tan sols volia Fer una mica de debat sobre es fet de Fer exàmens tradicionals o no. Primer de tot, ja qué es cita s'informe PISA, en llocs on s'apliquen pedagogies sensei gaires exàmens, con Finlandia, tenen resultat excel•lents. I per Altra banda, altres llocs amb educacions amb exàmens més competitius con Singapur también tenen resultats excel•lents. Potser la clau es a un altre lloc, professors més preparats/motivats i més ganes d'apendre per part de l'alumnat.
Els comentaris dels que signa sota el nom de C. Bronson reflecteixen a que és víctima del 'pedagogisme' imperant; del 'aprendre a aprendre', que tot hi és a Internet i altres bejenades que es proclamen des de l'actual màster de professorat... No cal oblidar que 'ensenyar' a les llengües romàniques és un verb transitiu, i ho és per alguna cosa. No és 'ensenyar a ensenyar' sinó 'ensenyar música, sintaxi o el que sigui'. I no es tracta d'un ús acrític de la memòria sinó d'una memòria al servei del concepte, capaç d'interrelacionar coneixments per a arribar a conclusions, que és molt diferent. A més, quan volem comprar un ordinador no conec ningú que el vulgui 'amnèsic'... Aquest pedagogisme imperant fa que els nostres alumnes siguin dels darrers als informes PISA i que molts tenguin pànic a una prova unificada de la Selectivitat que, sens dubte, mostraria l'alt nivell de les noves fornades de batxillers.
En el Náutico de Palma ya conocen al sabelotodo de Josep Miguel. Sabe mas de todo, que nadie y por siempre. Un caballero andante juas juas juas
Carles Bronson, segur que vosté deu tenir Matrícula d'Honor a totes les asignatures de torta la carrera i un grapat de Másters sensa tenir gens de memória veritat?, el tenir habilitat sempre es un magnific complement pero no recordar les fites importants de cada tema no serveix de res. A la Universitat val tant el esforç i el treball com tenir clares les coses i els conceptes, algo per lo que fa falta una mica de memória, I si no perque no ha patentat el sistema infalible per aprendre qualsevol cosa, inclús sensa coneixements previs sensa estudiar ni tenir memoria? O acso no sap que la memoria es pot entrenar possant colces damunt la taula
Dvd, a les hores vosté no coneix la diferencia entre fraude i vagueria i ética i esforç
Los exámenes, aquellas pruebas arcaicas que determinan quien tiene memoria. Todavía se hacen??
No sé si es peor copiar o chivarse...