La moda dels "Sonny Angels" i el seu impacte ambiental

TW

En els darrers dies, obrir qualsevol xarxa social és equivalent a trobar continguts relacionats amb els "unboxing" de Sonny Angels. Aquestes figuretes col·leccionables que existeixen fa més de dues dècades al Japó s'han tornat una obsessió viral entre els adolescents, joves i adults de tot el món i s'ha vist impulsat perquè celebritats com Rosalia o Victoria Beckham s'han unit a la tendència.

Avui en dia, no és estrany que un producte es viralitzi gràcies al poder de les xarxes socials i que, d'un dia per l'altre, l'excés de la demanda superi a l'oferta, disparant-se els preus i apareixent-ne múltiples imitacions.

El factor sorpresa d'aquestes figures atrauen centenars de milers de compradors i aquesta fascinació no ens permet reflexionar sobre la repercussió negativa per al medi ambient que té comprar de manera recurrent aquest tipus de productes que es fabriquen amb PVC, un material que triga fins a 400 anys en degradar-se i és difícil de reciclar. Tant produir com desfer-se d'aquestes figuretes afecta directament la contaminació del nostre medi ambient i ara més que mai és necessari modificar els nostres hàbits de consum per frenar l'escalfament global.