Cap joguina amb etiquetes de gènere

TW

Ens trobem en plena campanya de Nadal, l'època de l'any en què la publicitat relacionada amb les joguines pels infants es multiplica i acapara els carrers, la televisió i, sobretot, les xarxes socials i internet. Tot i que en les darreres dècades s'ha reduït significativament l'estereotip de gènere en la publicitat i la recent creació d'un codi deontològic pactat entre fabricants de joguines i el Ministeri de Consum l'any 2022, avui en dia encara és molt comú veure anuncis on les nenes són representades en escenaris relacionats amb la moda, l'estètica o els entorns domèstics, mentre que el context dels nens es continua trobant en situacions d'acció o l'àmbit tecnològic.

Aquesta representació esbiaixada i desigual és un perill que afecta les aspiracions dels infants i reforça els rols heteropatriarcals tradicionals que en ple segle XXI haurien d'estar superats. Mostrar nenes i nens compartint tota mena de joguines, sense assignacions de gènere, contribuiria en gran manera al model de societat justa i igualitària que volem arribar a ser.

Les noves generacions mereixen tenir l'oportunitat de sentir-se lliures de ser i jugar com desitgin, deixant enrere les limitacions imposades per un model societat arcaic que avui dia ja no ens representa a la majoria de les persones.