Segregació 10, inclusió 0. El que hem construït amb anys de treball inclusiu trontolla amb la mesura segregadora que ens ha imposat la Conselleria d’Educació per aquest curs escolar. L’alumnat major de 12 anys vacunat no caldrà que faci quarantena si ha estat contacte estret d’un positiu. L’alumnat major de 12 anys no vacunat haurà de fer quarantena si ha estat contacte estret d’un positiu.
A dia d’avui la majoria d’educadores no apostem pel càstig, el càstig no és educatiu, però, la màxima institució responsable de l’educació formal dels nostres menors i jovent, la Conselleria d’Educació, empra el càstig per aconseguir que els més joves es vacunin. Tot un model a seguir. La por i el càstig sempre han funcionat, la pregunta a fer-nos és: és aquesta l’escola què volem?, la societat què volem?
L’administració pública està fomentant les conductes segregadores, provoca una separació i una polarització: vacunats/no vacunats. Vacunat= bona persona, no vacunat= mala persona. Imaginau que passaria si això es fes amb el jovent afectat pel VIH, amb els fills i filles de dones maltractades, amb el jovent provinent de centres de menors... Imaginau-vos: 1r A pels vacunats i 1r F pels no vacunats, amb el silenci de tothom un dia podem arribar en aquest despropòsit o a despropòsits més grossos.
Algú pot dir que aquest és un tema de salut pública, que es tracta de salvar vides, que cap exemple del que us he citat es comparable al que estam vivint, idò us diré que hi ha una unanimitat científica en afirmar que una persona vacunada pot contagiar i ser contagiat igual com ho pot fer una persona no vacunada, té algun fonament científic aquesta decisió política?
A l’escola fa temps que parlam, ens informam, respectam el punt de vista de l’altre, ens formam una opinió i aprenem a manifestar-la i en el segle XXI la institució que hauria de vetllar per un model inclusiu i respectuós amb les llibertats individuals fomenta el càstig col·lectiu i es queda tan ample.