Más de 50 centros de Primaria y Secundaria de Balears se han unido ya a la Assemblea de Mestres i Professors en Català, constituida para defender esta lengua de los «ataques» que consideran que está sufriendo por parte del Govern de Bauzá. En Mallorca se han adherido 32 centros, 10 en Menorca y 12 en las Pitiüsas; se espera que en los próximos días se añadan más. Antonia Font, una de las representantes de la Assemblea, destacó que también cuentan con el apoyo de la OCB, el STEI-i, Escolas Mallorquinas y Escolas d'Estiu de Mallorca. Font aseguró que está «desvinculada de cualquier interpretación política».
Docentes
Los miembros de la Assemblea explicaron que el objetivo es establecer una red de docentes en activo, en los centros y fuera, para «estar preparados para actuar» y llevar a cabo medidas de presión para defender la normalización lingüística. «No queremos que los niños estén separados por la lengua, sino que el elemento de cohesión sea la lengua catalana», explicó Font. Así, reiteró que la Assemblea está a favor de la inmersión lingüística, así como de la retirada de la Ley de Funció Pública, mediante la que el catalán pasa de requisito a mérito. La Assemblea ha elaborado un argumentario que enviarán a los centros escolares y a los padres, expresando su preocupación por la posibilidad de que los alumnos vayan a estar «separados por razón de lengua».
Font también instó a los centros y a los padres a sumarse a la campaña ‘enlazados por el catalán', que consiste en colgar un lazo en la fachada para hacer pública su defensa del catalán. El objetivo es organizar una «resistencia dura y mantenida en el tiempo» por lo que llevarán a cabo diferentes acciones. «Haremos todo lo que sea necesario», aunque puntualizaron que «desde colgarse un lazo a una huelga hay un camino muy largo».
La rueda de prensa se celebró ayer en Can Alcover para apoyar a Jaume Bonet, en huelga de hambre en defensa de la lengua desde hace 17 días.
113 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
@Germá de Biel. (¿Colonias catalanas?)jajajajaja. Otro que se pasa con el ali-oli por la mañana, jejejeje "Madre del amor hermoso" jejejejeje
@l'amo. (España nos roba) jajajajaja. Este se chuta ali-oli por la mañana y se pone tonto hasta que almuerza, después se queda tonto todo el día.
Catalunya i València, Mallorca i Rosselló, les branques són d'un arbre que al món no té parió. Són d'una pàtria sola des de la creació. La nostra parla és una i és un nostre braó. Tenim un mar que és nostre que el mar ningú ens el pren, La terra, quina toia, avui i eternament! El sol ens besa l'ànima i ens fa la sang bullent. Primer surt per nosaltres, després se'n va a ponent. Nobles i grans com fórem els món ens hi veurà. Volem records d'enrera, més endavant marxar. On són les races lliures la nostra hi anirà i al poble que badalli, el nostre esclafarà. Germans de Catalunya, germans del Rosselló, de València i Mallorca, som terra de saó. Un temps amb sang regada, demà, no ho sabem, no! Cridem en nostra parla: Visca nostra nació. Àngel Guimerà (1845-1924)
Escolta, Espanya, – la veu d’un fill que et parla en llengua – no castellana; parlo en la llengua – que m’ha donat la terra aspra: en’questa llengua – pocs t’han parlat; en l’altra, massa. T’han parlat massa – dels saguntins i dels que per la pàtria moren: les teves glòries – i els teus records, records i glòries – només de morts: has viscut trista. Jo vull parlar-te – molt altrament. Per què vessar la sang inútil? Dins de les venes – vida és la sang, vida pels d’ara – i pels que vindran: vessada és morta. Massa pensaves – en ton honor i massa poc en el teu viure: tràgica duies – a morts els fills, te satisfeies – d’honres mortals, i eren tes festes – els funerals, oh trista Espanya! Jo he vist els barcos – marxar replens dels fills que duies – a que morissin: somrients marxaven – cap a l’atzar; i tu cantaves – vora del mar com una folla. On són els barcos? – On són els fills? Pregunta-ho al Ponent i a l’ona brava: tot ho perderes, – no tens ningú. Espanya, Espanya, – retorna en tu, arrenca el plor de mare! Salva’t, oh!, salva’t – de tant de mal; que el plô et torni feconda, alegre i viva; pensa en la vida que tens entorn: aixeca el front, somriu als set colors que hi ha en els núvols. On ets, Espanya? – no et veig enlloc. No sents la meva veu atronadora? No entens aquesta llengua – que et parla entre perills? Has desaprès d’entendre an els teus fills? Adéu, Espanya! 1898 Joan Maragall
Quina sort tots els països sudamericans que es van independitzar d'espanya.Aquesta plaga de paparres no en tenen prou en xuclar-nos la sang,volen més ,ens volen fer desapareixer,la mare que'ls va parir aquestes sangoneres.Sense espanya la vida pot ser maravellosa.
El profesorado balear, una vez mas manipulando a sus alumnos a los padres que puedan convencer, típico de las izquierdas radicales chavistas y cubanas.
La xisca diu:que pasa srs: profesores acaso tienen miedo a perder el puestitooo que por requisito lo an optenido? mas no merito. acaso no se an dado cuenta que estan en una isla de turistica que lo que se deveria fomentar es el ingles, aleman frances, chino xque aqui se vive del turismo no del catalan...si no se an enterado.(VOSTÉ EL QUE HA DE FER,JA QUE VÉ AQUÍ A VIURE DES TURISME ÉS APRENDRE SA NOSTRA LLENGUA,PERQUÈ DES CASTELLÀ NO HI VIVIM,DE FET ELS CASTELLANS ENS ROBEN EL 50% DELS RECURSOS QUE GENEREM A SES ILLES,PER TANT SI NO VOL APRENDRE SA NOSTRA LLENGUA,AQUI NO OBLIGUEM A NINGÚ A QUEDAR-SE,SI VOL Pot anar a zones turistiques espanyoles i allà no tindrà cap problema amb sa nostra llengua,noltros quan ens movem pel món respetem totes ses llengues,els espanyols imposeu la vostra,sou repugnants.
Dissortadament no hi ha vacunes contra la curtor dels incults.
On surt sa llista des centres adherits?, es per sebre on NO dur es meus fills a que els rentin es cervell.
Hasta que la gente no entienda que imponer una lengua es igual a FASCISMO, no se solucionarán los problemas sociales en este sentido. Ya podéis votarme en contra FASCISTAS. La verdad es que han nacido unos años atrasados, porque sus actos fascistoides son más propios de la Europa de la primera mitad de siglo (estarían muy próximo a Hitler algunos de estos). IMPOSICIÓN DE LA LENGUA=FASCISMO