Los econacionalistas del PSM-IV-ExM se llamarán Més per Mallorca a partir de ahora

| Palma de Mallorca |

Valorar:
Visto 883 veces
preload
Vista general de la asamblea en la que nació Més per Mallorca, formación de izquierda, soberanista y ecologista.

Vista general de la asamblea en la que nació Més per Mallorca, formación de izquierda, soberanista y ecologista.

02-02-2013 | M. À. Cañellas

Ayer nació Més per Mallorca (MÉS), denominación que adopta a partir de ahora la coalición PSM-Iniciativa Verds-Entesa. La formación reconocida por sus dirigentes como de izquierda, soberanista y ecologista, actualmente tercera fuerza electoral en Balears, inicia una nueva «etapa política y organizativa» tras una asamblea abierta de militantes y simpatizantes celebrada en la mañana de ayer en el salón de actos de CC OO en Palma.

Antes de elegir un nombre para la coalición, la asamblea abierta de ayer aprobó un documento político que básicamente apuesta por «promover un movimiento político que llama a sumarse al conjunto de la sociedad insular, al cual cederán soberanía las organizaciones integrantes con el fin de construir entre todos un nuevo actor de la política mallorquina, con la intención de que acabe siendo interinsular, con carácter abierto y plural y una incidencia que queremos decisiva».

Servicios públicos

El documento político está basado, entre otros puntos, «en la apuesta por un modelo económico y social basado en las personas, inteligente y solidario, fundamental en la búsqueda del bien común y para ello la defensa a ultranza de los servicios públicos esenciales».

También contempla el texto del documento político de Més per Mallorca «que es necesaria la defensa de una democracia real en la que la ciudadanía sea el motor de la toma de decisiones políticas», y en ese sentido señala como prioritario «el derecho a decidir de los pueblos de las Illes Balears» con la finalidad de llegar «a las más altas cotas de autogobierno y de estructuras propias de un Estado moderno».

Integración

También incluye el documento ayer aprobado por la asamblea de militantes la importancia de proteger el territorio insular, de situar la lengua catalana «en el lugar que le corresponde como lengua propia del país» y de conseguir en otros ódenes sociales «la equidad de géneros mediante políticas activas de igualdad».

El portavoz parlamentario de la coalición y secretario general del PSM, Biel Barceló, fue el encargado de clausurar la asamblea con un breve discurso en el que explicó que Més per Mallorca nace «con la voluntad de abrir el proyecto a todas las personas que quieran sumarse a la tarea de hacer crecer este tercer especio político, que integra el nacionalismo progresista y la izquierda alternativa y verde».

Para Barceló, la asamblea celebrada ayer en Palma «ha supuesto el primer paso para construir una asamblea más abierta como proyecto que trabaje para las personas, que defienda una democracia real, los servicios públicos, nuestro territorio y nuestro paisaje y el derecho a decidir de los habitantes de las Illes Balears».

Futuro

Criticó Barceló en su alocución que los actuales gobernantes «están utilizando la crisis como excusa para recortar el Estado del bienestar, mientras nosotros afirmamos que en realidad la crisis es una estafa que usan para arruinar el país».

Preciamente habían intervenido en la asamblea de la hasta entonces coalición PSM-IV-ExM, entre otros el coordinador de Iniciativa Verds, David Abril, y el secretario general de Entesa, Jaume Sansó, además de responsables de las diferentes comisiones sectoriales.

El proceso político de consolidación de Més per Mallorca habrá de culminar con una nueva asamblea, que tendrá lugar probablemenete en abril próximo, en la cual será elegida una comisión ejecutiva, se aprobarán las bases organizativas de la fuerza política y se ofrecerá a la sociedad un documento político.

En todo caso la nueva denominación que pretende la identidad de la coalición a efectos de conocimiento ciudadano y de futuras convocatorias electorales no afectará de hecho a la de los partidos que la integran.

El PSM y Entesa tienen previsto para el próximo 23 de febrero un congreso «de unificación», mientras Iniciativa Verds no tiene previsto renunciar a sus siglas ligadas al ecologismo.

Los casi tres centenares de personas que ayer se dieron cita en los locales cedidos por el sindicato CC OO, se sumaron ante todo con sus aplausos y gestos de aprobación a los discursos que recalcaban la necesidad de «sentar las bases de una democracia participativa, que es justo lo contrario de lo que proponen los actuales gobernantes de España y de Balears, una vez constatado que incumplieron su programa electoral».

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 11

JS
Hace más de 5 años

Calvianer, jo te contestare, si tu dius que ets un bon mallorquí per defensar el bilingüisme, ido jo te dire que no ja que no t'has molestat en aprendre a escriure la llengua de la nostra terra i durant anys s'han donat facilitats per a aprendre-la

Valoración:-1menosmas

JS
Hace más de 5 años

Pens que s'hauria d'haver conservat les sigles del PSM, ja que tothom les coneix fent uns nous estatuts per la integració dels nous grups però amb el nom de PSM, ja que es el nom i el partit mes representatiu de l'esquerra nacionalista i ecologista de la nostra terra. Ara amb el nou nom hauran de treballar-lo per a donar-lo a coneixer i això dur un temps.

Valoración:-1menosmas

Pobrets balears
Hace más de 5 años

Quan sortirà un partit que representi as balears, i només as balears, de bon de veres?. Ja esteim fins es nassos de catalanisme i de espanyolisme. BALEARISME JA!!!!.

Valoración:3menosmas

Ni una bandera mallorquina o balear
Hace más de 5 años

Realment se diven : + catalanisme x Mallorca, estiguen el Sr. Barceló al front, sa baixada de calçons cap a Barcelona està assegurada. Gràcies per juntar-vos, així ès més bo de sebre a qui no votaré.

Valoración:0menosmas

dimonio
Hace más de 5 años

aquesta per en cucarell i tots els altres gonellots, si sou gonelles a mort, moriu-vos, per favor, moriu i desapareixeu, no vos reproduigueu...fora de mallorca, no vos volem ni com a compost

Valoración:1menosmas

LES VERITATS FAN MAL
Hace más de 5 años

El fascisme de dretes, la falta d'estudis i la falta de criteri no us deixa veure més enllà de que és un partit nacionalista, no només defensen la cultura mallorquina, sino que tenen unes polítiques socials millors, almenys, que les dels actuals governs. Pareix mentira que a n'aquestes alçades encara defenseu al PP. Voltros si que sou uns radicals, facin el que facin els continuau votant, us robarien a ca vostra a cara descoberta, us deixerien arruinats i així i tot els continuarieu votant. Tant identificats us sentiu amb Undargarins, Barcenas, Mates, Rodríquez de los Santos, ... gent rica que la seva avaricia els fa robar, encara més, els doblers del poble... Tant us beneficien les polítiques de dretes? us heu aturat per un moment a analitzar quant us han beneficiat les lleis de dretes? Sou capaços de fer-ho? No tot es pot basar en el odi cap a Catalunya per triar un partit polític. Pensant així mai sortirem d'aquesta p... crisis.

Valoración:-1menosmas

LES VERITATS FAN MAL
Hace más de 5 años

El fascisme de dretes, la falta d'estudis i la falta de criteri no us deixa veure més enllà de que és un partit nacionaliste. Pareix mentira que a n'aquestes alçades encara defenseu al PP. Voltros si que sou uns radicals, facin el que facin els continuau votant, us robarien a ca vostra a cara descoberta i us deixerien arruinats i així i tot els continuarieu votant. Tant identificats us sentiu amb Undargarins, Barcenas, Mates, Rodríquez de los Santos, ... gent rica que la seva avaricia els fa robar, encara més, els doblers del poble... Tan us beneficien les polítiques de dretes, us heu aturat per un moment a analitzar quant t'han beneficiat les lleis de dretes? Sou capaços de fer-ho? No tot es pot basar en el odi cap a Catalunya per triar un partit polític. Pensant així mai sortirem d'aquesta p... crisis.

Valoración:-2menosmas

currojimenez
Hace más de 5 años

Me gustaria ver la declaración de la renta de todos ellos y un certificado del Consell de Mallorca de la legalidad de las viviendas en suelo rustico que muchos de ellos se han construido.

Valoración:0menosmas

CALVIANER
Hace más de 5 años

per cert mallorquinista una pregunta : yo sa meva llengo sempre que puc xerro català ..ortograficament demano disculpas perque faig moltes faltes pero lo xerro molt molt be es mallorquì ...sa pregunta es .. yo per xerrar mallorquì i defensar es bilinguisme i que no hagi imposicions de ninguna part ..soc un mal mallorquì ??

Valoración:1menosmas

CALVIANER
Hace más de 5 años

Para un mallorquinista ... se fica amb es forasters com tu dius perque escriuen barbaritats en aquest foro ..o sigui me estas diguent que per eixemple tracti de terroristes a tots els vascos perque hagi un grup radical anomenat eta ..pues vas ekivocat hi ha de tot i sobretot a ses bones persones ya siguin vascas , catalanas o es estimats forasters com tu dius se han de respectar i es mes es forasters no venen aqui a destruir sa llengo ni mallorca han vingut a fer feina i han aixecat mallorca perque sense ells encare estariem recuint metles i guardant 4 cabras i es mes lo que volen se gran mayoria es educaciò bilingue pero es clar ...hi ha partits feixistes com es psm i algun nacionalistas catalans que diuen que per estudiar i ser un bon mallorqui has de estudiar obligatoriament català ..increibleee !!!! i despres no vols que se gent sa fiqui amb noltros ?? per cert .. a madrid no hi ha una comunitat llinguistica catalana per possar catala en administracions publiques i crec que sa llengua on es entenem tots a madrid es espanyol no importa fer tan de circo com fas i a mes unaltre cosa tu pots nar a opossitar a madrid per una plasa pero es clar al enreves no val ..i lo de bauza i delgado feixistes festo mira ..han sigut elegits democraticament en que allò no me ribin h´ agradar molt pero lo que si han fet be es fer s´educacio bilingui o que se pugui elegir perque lo que tu vull fer entendre es que mentres hagi respecte sempre haura convivencia i crec que el bon mallorquì es el que respecta no el que impossa xerrar catala si o si com una obligaciò oblidanse que existeix una comonitat llinguistica molt numerosa que es el castella i crec que podem viure en convivencia com hem estat fent fins ara .

Valoración:2menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 11