Medvolt Marine trabaja en dos ámbitos: la fabricación o la reconversión eléctrica. | Pere Bota
Palma01/07/22 3:59
La empresa Medvolt Marine, ubicada en el polígono industrial de Can Valero, en Palma, nació hace nueve meses, en plena pandemia, y ya empieza a acumular encargos. Sólo fabrica embarcaciones eléctricas y sostenibles, y en el futuro vislumbra proyectos con hidrógeno. Gonzalo Coterillo, CEO de la empresa, explica que «apostamos por el llaüt tradicional y por los chárter sostenibles, de los que ya tenemos un encargo de los Barcos Azules de Sóller. También hemos recibido el encargo de una embarcación para uso exclusivo de los clientes de un hotel».
10 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
A modus daclaració: 2 x 60 CV no és una gran poténcia, ral com he exposat amb anterioritat és de l'orde des 50% de sa poténcia que actualment se monta a embarcacións des tamany referit (2 x 115 CV). Anar a eslores ( i mànegues) més petites implica reduir a sa segona poténcia (cuadrat) sa superficie disposable per a instalar plaques. Només s'han aconseguit embrcacións amb propulsió eléctrica autónomes a partir de 20 metres d'eslora. El princlpal problema és que amb so rendiment de ses célules de sllici actuals és imprencindible fer seguiment de s'eclíptica; i aixó no és posible en cap vaixell. De moment, i per deixar es tema tancat per part meva, aportar que avui en dia s'unica propulsió 0 emisións factible és es vent. Navegar a vela és molt més afectiu. Molt probablement acabi retornant es llaüt de que parlo als seus origens. Sobre tot, que com és antic, manté ses hechures per a poder fer-ho. No ji ha més, de moment.
CococolasHome, dos motors de 60cv és molta potència, un llaüt normal pot funcionar amb un de 30cv. Potser podria posar plaques extres a proa i popa, però si ja ho has estudiat, ho deus saber. Jo me referia a que amb un poc d'interès, la majoria de barques petites, de 4-6 metres amb motors de 30-40 CV, podrien carregar bateries per poder fer trajectes curts, que és lo que fa la majoria
Benvolgut senyor. Tal com he comentat amb anterioritat, tenc molt d'interés en baratar sa planta motriu d'un llaüt; i si pot esser amb 0 emissións millor. Els cálculs no són gaire extensos. Li agrairia moltissim se servís a reflexar-los aquí mateix. Els podria comparar amb sos meus, i sabré on m'he equivocat. Aportar-li que terrat no en hi ha en es meu llaüt, i que sa superficie lliure disponible de toldo actual no me permet, més que 1000 W, tal vegada 1400 W (poténcia de pico). A partir d'aixó, si vosté fos tan amable de dir-me com puc obtenir sa energia necesaria per sustituir dos motors de 60 CV (actualmemt aquestos tipus de llaüt solen montar entre 180 CV i 225 CV, peró jo me conform amb so ratio de fa 30 anys). Li puc ben assegurar que es rendiment de qualsevol placa a bord queda a només un 30% de sa teórica (a terra) . Ho sé perque tenc 180 W montats des de fa dos anys. Se fa menester montar el triple de capacitat teórica per a obtenir sa necesaria. (180 W per a assegurar 60 W). Peró, estic molt interessat amb sos seus càlculs degut a que, segons Vd.és factible aconsseguir lo que no he pogut. Estic obert a totes ses idees. Salutacións.
CococolasEls números surten, si tenguessim terrats plens de plaques també bastaria per la electricitat de l'automòbil. Això sí, sense impostos al sol
Som i SeremSeria bastant més serios que fes quatre nombres abans de afirmar aixó de manera tant alegre. Sa seva afirmación, malauradament, no te fonament. Qué més voldria jo que lo que ha dit fos veritat... Fa un parell d'anys que m'estic platejant es canvi que descriu s'article. Enmagatzament energétic amb bareties a bord no me convenç amb absolut, amb hidrógen i céula sí. Sa planta motriu eléctrica és sa mateixa que amb eléctrica amb bateries. Un sistema amb hidrógen necessitarà un a bateria d'uns 15 kWh per a modular i permetre montar una célula més justeta (i no tant cara). Aquesta bateria sí se podrá anar carregant ámb plaques. Sa propulsió eléctrica pura només té sentit per a motors de maniobra a velers. Sustituir sa propulsió clàssica per una eléctrica pura, funciona sí, peró no deixa de esser una curiossitat experimental. I sa navegació solar és anecdótica.
Bon dia. # Alf: Sa carestia de sa corrent no ajudarà a dur a terme sa transiciò energética a cap sector consumidor de energies fósils. En aquests primer punt estic d'acord amb sa seva observació. Ara bé, no és del tot correcte es segón apunt que fa. Els cotxes d'avui que funcionen amb gas no empren butà; ho fan amb autogas, que és bàsicament gas natural (molt mes pobre en carboni que el butà). Sa transfomació d'un vehicle a a autogas és posible sempre que es vehicle estigui autoritzat per part d'industria a esser modificat. Sa modificació la té que fer un centre homologat, ells mateixos s'encarreguen de tota sa paperassa. Els cost de tot, abans de sa pandemia anava per devers 1500€ o 1700€. Ara pot haver pujat es cost, logicament. Per descomtat, si un mateix fa sa modificació i l'apleguen, li plouràn multes de per tot, a més de inmovilització de vehicle. Un vehicle modificat per un particular o taller no autoritzat representa un perill per els usuaris del vehicle i per qualsevol que estigui as seu voltant. Ja no emparlem, si se tracte de un montage pirata com els que se feien fa 40 anys, amb una ampollà de butà dins es cofre; fa feretat.
Enhorabuena a la empresa! Lástima que el llaut, al igual que el resto de embarcaciones, y el acceso a un amarre se haya convertido en un producto de lujo al alcance de unos pocos.
Tots els barcos que estan a qualsevol moll estan al sol tot lo dia, tenen temps de sobra per carregar-se. No hauria de ser molt difícil fer la transició
claro, com que se corrent va tan barata, amb mes demanda mes cara . . . . i el gas natural, o el gas buta ¿?¿? ja provereu possar gas buta al cotxo i ben aviat vos fotran una multa es de trafic, ¿ i perque ?
Aquí todo el mundo se apunta a los chollos de la administración.. Convendría estudiar bien los proyectos y los antecedentes empresariales..