El Ministerio de Transición Ecológica ha autorizado a Endesa a cambiar el uso de fuel por gasóleo en los motores de la central térmica de Eivissa, de 14,5 megavatios cada uno, además de la limitación de su funcionamiento a un máximo de 1.500 horas al año. Esto supone poner punto final a la utilización de este combustible para producir energía eléctrica en Balears y de este modo se cumple una de las condiciones aprobadas por la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears para dar el visto bueno a la modificación de la Autorización Ambiental Integrada (AAI) para adaptarse a la normativa europea.
Baleares pone punto final al uso del fuel para producir energía eléctrica
Dos motores de la central térmica de Eivissa lo han cambiado por gasóleo
También en Noticias
- Jaque a la okupación de viviendas: los desahucios pasarán de ejecutarse en años a semanas
- La nueva (y molesta) moda que se extiende por Mallorca
- El profesor condenado por acoso se reincorpora y los padres de los alumnos estallan: «Pone en riesgo a nuestros hijos»
- Los okupas detenidos en Palma intentaron tirar por la ventana a los amigos de la dueña del piso
- Bombogénesis: ¿qué es y cómo afectará a Mallorca?
3 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
AlfBon dia. Jo entenc que no hi vegi cap aventatge. Dir-li que en hi ha; jo en veig algunes, el manco tres. 1) Minoració d'emisió de CO2. Es fuel-oil és més pesant i incorpora manco hidrògen que es gas-oil dins sa seva estructura molecular. 2) Reducció dràstica de emisións d'òxid sulfurós. Es contingut de sofre des pitjor gas-oil per a motors es bastant més baix que es contingut de sofre des millor fue-oil per a motors; no confondre amb productes per a calderes. 3) Emisió quasi nula de metalls pesants. Es gas-oil, en principi, no té que tenir metalls pesants, es fuel-oil sí en té de foma molt significativa. Es FO és un subprodute de sa destilació des cru, per devall només queda es cocke de petroli que Europa no s'utilitza per a res desde fa moltes dècades. Hi queden bona part dels indestilables, entr ells sofre i metalls. ( a resta quedenc as cocke) Bé, queda patent que un produte i s'altre no són gaire bé el mateix. Són ben diferents. Puc presumir que vosté ha vist i tocat gasoli. ¿I fueloli, l'ha vist o l'ha tocat? M'atrveixo a afirmar que no. Estic segur que de coneixer aquest combutible, mai hauria fet dita afirmació. A temperatura ambient, se veu des d'enfora sa diferéncia externa. A nivell petroquímic ses diferénciae són abismals. Salutacións.
no hi veig ses ventatges, fuel o diesel es casi el mateix....
A este paso nos alumbraremos con candiles o velas.