Al margen de esta parte de la jornada, reservada todavía a los poblers, lo ‘oficial' comenzó sobre las 19:30 horas de la tarde, cuando se concentraron las autoridades en la Plaza Major. Como ya se anunció, el president del Govern, José Ramón Bauzá, tampoco acudió este año a la revetlla poblera de Sant Antoni: debía celebrarla en Menorca. Recuerden que Bauzá fue masivamente abucheado hace dos años, por su política lingüística. Con la ausencia de su president, pues, el Govern estuvo representado ayer por Gabriel Company, conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, y por Núria Riera, portavoz del Ejecutivo y responsable de la Conselleria d'Administracions Públiques. Antoni Gómez, vicepresidente del Govern. Por parte del Consell estuvo su vicepresidente Joan Rotger.
La presidenta, Maria Salom, visitó la localidad por la tarde, momento en que aun tuvo ocasión de ver cómo se cocinan las espinagades, el plato por excelencia del Sant Antoni pobler. Hay que recalcar también la presencia del alcalde de Palma Mateu Isern. Esta era la primera vez que un alcalde de Palma asistía como tal a la fiesta de Sant Antoni en sa Pobla.
Encabezadas por el alcalde de sa Pobla, Biel Serra, las autoridades partieron para asistir a la misa de Completes, celebración que en sa Pobla conserva aun su solemnidad. Les acompañaban los demonios de la Obreria de Sant Antoni, los del Ajuntament, los demonios paralímpicos del Grif y los caparrots.
La misa estuvo oficiada por mossèn Antoni Vadell Ferrer, vicario episcopal. En la parte final de la celebración, el grito del clamater, aquel poderoso «Visca Sant Antoni!» que en esta ocasión entonó Manolo Sánchez, alter ego de ‘Conguito' (el Dimoni Negre, el más querido y temido por los niños) y conocido activista pobler.
Las autoridades regresaron después a la plaza para asistir a los tradicionales bailes de los caparrots y los caparrots minyons. El baile de los caparrots, acompañados de la banda de música de sa Pobla y al ritmo de Jo i un pastor, es uno de los instantes más emotivos de la fiesta. Luego vino el esperado espectáculo piromusical, que encendió el edificio de la casa consistorial e hizo igualmente las delicias de los asistentes.
Lo relatado hasta aquí es lo que sucedió en el Sant Antoni pobler antes de las diez de la noche. Después cada uno se fue a su casa o a la de algún amigo o familiar, donde la velada se alargó entorno a un fogueró, asando carne y entonando gloses.
Aunque los poblers temían por ello, al final no llovió más que ocasionalmente y de forma débil. Hay que mencionar también la ausencia de protestas y el protagonismo de la fiesta ritual. Solo se vieron algunas camisetas verdes de docentes, pero no hubo protestas colectivas.
16 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
El pijo engominat que tenim de president no és del poble ni ho será mai, per això no pot anar a les festes dels diferents pobles, perquè la gent no el vol. Ell viu en una élite privilegiada de gent que no toca amb els peus enterra, protegits per 100 guardes de seguretat amb els nostres doblers, i no té ni idea de les penúries que passa el poble, per culpa dels seus amiguets els cacics i les multinacionals.
El qui ha fet sa foto mereix un premi.
El poble aprofita la festa per esbravar-se i cantar unes gloses ben coentes contra el govern dels engominats que maltracta la nostra comunitat. Han corregut befes a balquena. I encara en correran. Merescudes.
Un president que no pot anar a cap acte amb públic no se mereix ser president. No el volem ni a ca seva.
A veure un que signa com "Un Poble" i que escriu "anargumenos"?, aquest te de Poble el que jo tenc d'Arquebisbe de Canterbury. Es veu que els opinadores sector cabrum com que no poden dir ni pruna de la condemna als de Turisme Jova, has de dir els doiots de costum per altres noticies que pobrets sino poden dir res no cobren.
@jomateixa.- Si tu vols un president que s'ha d'amagar, i no pot anar a cap poble de les Illes, jo no. Ara treu el "mantra oficial" de que pobret es que l'insulten, es que els catalanistas que ni ha per tot, i la resta d'excuses "oficials" per imbecils. Uns insults de dues dotzenes de betzols. a un parell de pobles, es poden entendre per moltes raons. Que per tot l'insultin es perque s'ho ha guanyat a pols. Ara be estas en el teu dret a fer el ridicul i enpassolarte tots lo que vos diven els tres foresterots engominats.
No està obligat a anar-hi... altra cosa és que voltros vos hagués agradat que hi anàs (supós que per posar-lo a parir). Si no vos agrada sa seva gestió: fàcil!! no el voteu. A mi mai se m'ha ocorregut insultar, cridar o tirar ous a cap polític. Quina punyetera mania que teniu de (intentar) tirar per terra tot lo que no vos agrada "ninets"!
Por lo que sabemos el Presidente de la Comunidad Balear SR. Bauzá a tenido más educación y respeto a la fiesta tradicional de Sa Pobla y otros pueblos de las Islas, que algunos ineptos y mal educados, además de adoctrinados por el catalanismo,. Si uno quiere exponer un criterío político está en su derecho y supuestamente sabe donde acudir y no hacerlo en unas fiestas que son del pueblo, como escribo antes son anargúmenos y mal educados y su mayoria adoctrinados catalanistas que no aman y no quieren a sus pueblos de Baleares.
@jomateixa.- A mes del que ja t'han contestat, hauries de tenir en compta nineta que la seva obligació de anar-hi i aguantar tot el que li diguin també va inclosa en el seu sou malgrat, ell mateix, digui que es un president "florero". I et record que els sou li pagam entre tots malgrat no el pot tenir, segons la llei, per cobrar també els rendiments de la seva apotecaria
Hei !! , quina foto més bona }:D