TRANSPORTE
El Parlament rechaza implantar servicios de tren semidirectos entre Palma y Manacor
A propuesta de Més per Mallorca
Imagen de archivo del tren en la estación de Manacor. | Ultima Hora
21/02/25 4:00Actualizado a las 13:47
El Parlament de les Illes Balears rechazó en el último pleno la propuesta de Més per Mallorca de implantar servicios de tren semidirectos entre Palma y Manacor. La medida es no solo una reclamación de la formación autonómica sino que desde el equipo de gobierno municipal también han reiterado en numerosas ocasiones la necesidad de este servicio para la capital del Llevant.
También en Noticias
- Soy cerrajero y te explico el secreto para evitar que 'okupen' tu casa: «No pueden hacer ningún tipo de ataque»
- Dos familias con menores siguen sin tener casa un mes después de la desokupación del Bellevue en Alcúdia
- Ya es oficial: La Seguridad Social te regala cinco años más de cotización si cumples este único requisito
- Una amiga de la víctima destapó al policía local detenido: «No se ha caído, la paliza se la ha dado él»
- Caos en Son Castelló: un bazar chino regala sus productos y provoca un colapso circulatorio
17 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Jaime"lo que no te cap sentit es que es tren que se esta proyectant a Llucmajor, sigui de tren de andana baixa" jo tampoc entenc l'avantatge de tenir andana baixa quan tota la linea ferroviària és d'andana alta.
JaimeMés que entendre de trens, fa anys que hi vaig i n'he vistes de tots colors. Respecte de si a Son Costa o a sa Intermodal, si vens de sa Intermodal hauràs de fer dues aturades i canviar, però si vens de s'altre banda, hauràs de fer dues aturades manco. Tot depèn...
És totalment necessari! PROHENS FES VIA!!
JaimeÉs més que obvi. Tu aniries en carro per lo vist
IB1001Com veig que entens de trens... lo que no te cap sentit es que es tren que se esta proyectant a Llucmajor, sigui de tren de andana baixa i surti de sa estació de Son Costa/Son Fortesa. Es a dir que si vols anar a Llucmajor o s/Aeroport de sa intermodal, hagis de fer dues auturadas i canviar de tren. Haurien de esser trens que pugin arribar a sa Intermodal.
Miris on miris, tot són guirisSi tu no vols que vengui mes gent a Mallorca. Per que vols tren a s'aeroport?
MargarethaTú sólo sabes criticar, y mientras seguimos igual vamos en carretas por no querer mejorar el transporte, puede que seas de esos que van en coche con chófer incluido, como tús políticos.
Margarethadurant es vuit anys de Govern amb MES, com tu dius, hi havia trens semidirectes Palma-Manacor, amb una freqüència d'una hora. Per abril del 2022 se varen augmentar ses freqüències a quaranta minuts, incorporant ses unitats de sa sèrie 9100 (tren-tram, comprades per s'anterior govern progressista per sa línia Manacor-Artà, mortes d'oi a ses cotxeres des de 2010 per sa tornada enrera de sa línia Manacor-Artà des govern conservador d'en Bauzá) a sa línia de Sa Pobla i ses que s'utilitzaven exclusivament a sa línia M2 de metro (Palma-Marratxí). A la vegada, es varen comanar cinc unitats noves, que han anat arribant entre març i octubre de 2024 i que, de moment, només una està en servei i a la línia de metro de la UIB; quan estiguin totes en servei, s'haurien de recuperar aquells serveis semidirectes que se varen sacrificar per oferir més freqüències, que diria que és sa reivindicació que fa MES ara, ja que era sa intenció de sa compra d'aquestes cinc noves unitats. O sigui que, per molt que me sembla que te sàpiga greu, sa realitat és que amb governs progressistes hi ha MES unitats de trens, i MES freqüències.
Manacor i Sa Pobla amb un tren cada 40 minuts, necessiten augmentar les freqüències i disposar de més seients pels usuaris del tren. Amb el personal i trens suficients, els usuaris de Manacor i Sa Pobla podrien disposar de un tren cada 20 minuts i això si que implicaria una millora substancial.
Nada nuevo, a jorobar al usuario y hacer paradas para las nuevas urbanizaciones de Palma, eso si.