A questa setmana farà cent anys de la inauguració de la línia aèria entre Barcelona i Palma. Concretament va ésser diumenge, dia dinou, festivitat de sant Josep. No podia haver-se triat una data més assenyalada, si tenim en compte que un dels promotors era Josep Tous Ferrer, fundador, també, d'aquest diari que teniu a les mans. El primer terç del segle passat sorgiren a Mallorca grans empresaris que sabien que la creació de riquesa era part inseparable del progrés col·lectiu. Tous Ferrer va promoure empreses que tenien un punt d'aventura i de poesia. El tramvia, el Teatre Líric, la plaça de toros, el transport aeri... L'Aero-Marítima Mallorquina disposava de dos hangars en el port de Palma i d'un taller, a l'avinguda d'Alexandre Rosselló, prou gran com per a construir-hi hidroavions. Fet i fet, aquells dies de març s'hi donaven els darrers retocs a l'anomenat Ramon Llull. Tanmateix, la companyia ja n'havia adquirit cinc (tres Macchi i dos Saboya) que havien estat batejats amb els noms de Mallorca, Menorca, Ibiza, Barcelona i Palma. Únicament disposaven d'un motor, de manera que segons la normativa de vol no podien transportar passatgers, descomptant el pilot i el mecànic.
Colomer i les cartes que no arribaren
Palma18/03/22 3:59
También en Opinión
- Fallecen seis personas, entre ellas cuatro menores, en un grave accidente de tráfico en Maó
- «Cometí un error hace casi 20 años y se me está persiguiendo toda mi vida»
- Detenidos dos jóvenes por realizar compras con billetes de 100 euros falsos de «altísima calidad»
- Descubre la planta ideal que te ayudará a dormir toda la noche del tirón
- Los ocupantes del asiento de atrás en el accidente de Maó no llevaban puesto el cinturón de seguridad
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.