A questa setmana farà cent anys de la inauguració de la línia aèria entre Barcelona i Palma. Concretament va ésser diumenge, dia dinou, festivitat de sant Josep. No podia haver-se triat una data més assenyalada, si tenim en compte que un dels promotors era Josep Tous Ferrer, fundador, també, d'aquest diari que teniu a les mans. El primer terç del segle passat sorgiren a Mallorca grans empresaris que sabien que la creació de riquesa era part inseparable del progrés col·lectiu. Tous Ferrer va promoure empreses que tenien un punt d'aventura i de poesia. El tramvia, el Teatre Líric, la plaça de toros, el transport aeri... L'Aero-Marítima Mallorquina disposava de dos hangars en el port de Palma i d'un taller, a l'avinguda d'Alexandre Rosselló, prou gran com per a construir-hi hidroavions. Fet i fet, aquells dies de març s'hi donaven els darrers retocs a l'anomenat Ramon Llull. Tanmateix, la companyia ja n'havia adquirit cinc (tres Macchi i dos Saboya) que havien estat batejats amb els noms de Mallorca, Menorca, Ibiza, Barcelona i Palma. Únicament disposaven d'un motor, de manera que segons la normativa de vol no podien transportar passatgers, descomptant el pilot i el mecànic.
Colomer i les cartes que no arribaren
Palma18/03/22 3:59
También en Opinión
- Los conductores de la EMT, ante otro año de gratuidad: «No podemos continuar así»
- Ni 18 ni 23 grados: esta es la temperatura recomendada a la que poner el radiador
- Madrugada bajo cero y con heladas en diferentes puntos de Mallorca
- Un excursionista, herido grave al caer desde unos 20 metros en Llucmajor
- Los expertos recomiendan a los nacidos entre 1945 y 1975 hacerse la prueba de la hepatitis C: este es el motivo
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.