Com parlar de qui sempre va vestit de lletra i guarnit amb les randes més fines del llenguatge? Com parlar de qui no es despulla mai davant la mirada inquisidora del lector ni del crític? Parlar és utilitzar un codi, el mateix que utilitza el qui no comunica, però expressa. Davant d'aquesta dicotomia, ens cal fer una pregunta: En què es converteix el llenguatge poètic quan no descansa en una intenció clara? Doncs en això rau el misteri de la literatura. La no intenció pot ser a vegades més poderosa que la voluntat i esculpir l'estil de l'autor amb una geometria densa i tan aromàtica com subtil. Aquest és el poder d'Encarnacions, la darrera obra d'un Biel Mesquida en plena maduresa, que neda com un delfí entotsolat en l'oceà irreductible de la paraula. És dels pocs autors que conec que, amb una sola paraula, pot construir un univers, un esqueix de creació al qual té accés perquè li vessa la capacitat per a arribar-hi. No coneix les estacions, que humilien els límits del poetes, perquè s'està en el voraviu del temps i del clima. Això és Encarnacions, potser descarnades (permeteu-me la paradoxa): Una successió d'estats psíquics amarats de memòria, cultura, coneixement i amor. Els protagonistes són intèrprets d'una realitat construïda amb maons de somni i amb ciments de quotidianitat. Es barregen, es confonen, se succeeixen en una cadena d'esdeveniments no sempre previsibles: «L'agulla de la brúixola es mou en totes direccions».
Les roses de Rilke
10/07/22 3:59
También en Opinión
- La bebida que cada vez bebemos menos, evita la pérdida de memoria y mejora mucho la concentración
- Ni estufas ni calentadores: Lidl trae la nueva revolución para calentar el hogar
- La Lotería de Navidad deja 790.000 euros en Mallorca
- Un cuarto premio, vendido en varias zonas de Mallorca
- Una niña canta por error El Gordo justo después de salir el premio: «Me ha dicho que lo cante»
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.