La situación de la EMT es un auténtico despropósito, un culebrón sin precedentes y unos gestores incapaces. Al dislate de las frecuencias en varias líneas, la 6 y la 46 por poner dos ejemplos, se une ahora el hecho de tener cinco autobuses ‘verdes' de hidrógeno paralizados porque carecen de combustible para su puesta en marcha, lo que conlleva una pérdida de 30.000 euros al mes, además de la inversión realizada en su día, algo que nadie tuvo en cuenta a la hora de poner en marcha el proyecto, como tampoco la dejadez que supone que la planta de Lloseta, la que debía suministrar el hidrógeno, lleve cerrada año y medio por un fallo diseño. Y para que no falte nada en este desastre, los socialistas culpan de lo sucedido al nuevo equipo de gobierno de Cort. Acusación va, acusación viene, mientras los ciudadanos se enfrentan a un servicio que se deteriora cada día, diseñado por alguien que no lo ha utilizado en su vida y se ha limitado a dibujar rayas en un mapa, obligando a los usuarios a transbordos constantes y a esperas de hasta 70 minutos.
El culebrón de la EMT
15/08/23 0:29
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5 comentarios
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No és gens seriós mesclar a un mateix titular la paraula EMT i la paraula “culebrón”, al menys sense explicar i conèixer el que es vol dir. En primer lloc, no son cinc els vehicles d'hidrogen adquirits per l'EMT, sinó que són tres, ja que dos d'ells encare estan en període de prova (en matricules de Polònia) i són propietat de Solaris, l'empresa que guanyà el concurs. En segon lloc, això dels trenta mil euros mensuals de cost, ens ho hauria d'explicar millor el batle Martínez, ja que no ho ha aclarit de manera comptable, només ho afirma, ometent que una part important de la inversió prové dels fons de capitalitat. No està el PP de l'Ajuntament qualificat per a donar moltes lliçons sobre la tudadissa de doblers dels ciutadans. Tots, encaren podem recordar molt bé el pufo de la recollida neumàtica i les factures de consum elèctric d'un milió d'euros anuals per poder fer-la servir, es clar, fins que deixà de funcionar i que va haver d'ésser el darrer govern municipal qui recuperàs, per la via judicial, els nostres doblers. En tercer lloc, aquests vehicles romanen aturats per ordre expressa del mateix batle Martínez, perquè diu que no és viable dur l'Hidrogen de la península, cosa que és una fal·làcia. A molts d'indrets se està important hidrogen per fer-lo servir a petites flotes d'autobusos, com es el nostre cas. Per ventura, amb una gran flota, si tendrien qualque sentit aquestes afirmacions. En quart lloc, l'EMT forma part, i per tant, adquirí el compromís, del projecte “Green Hysland”, que és un projecte pilot pioner, en vistes a un futur d'implementació de altres plantes d'hidrogen a altres illes del nostre entorn, sobretot. Aquest projecte té l'aval tecnològic de l'IDAE amb el suport del Govern d'Espanya, del Govern Balear i sobretot d'empreses privades, com a “Enagas”, “Acciona Energia” o “Cemex”, que son les qui aporten la major part dels 50 milions previstos a la inversió inicial. També hi aporta capital el Govern d'Espanya, el Govern Balear (3,7 milions) i la Unió Europea (10 milions). En un futur, també hi participarà “Redexis” amb la construcció un hidroducte, que entre altres, ha de proveir d'hidrogen, precisament, les instal·lacions de l'EMT i els hotels d'Iberostar (també compromesa amb el projecte). Cert que actualment hi ha un problema per a poder posar en marxa la planta, però ens diuen que d'aquí sis mesos estirà tot enllestit, això esperem per a bé de tots. Ara bé, si el batle Martínez vol renunciar a l'energia verda, que ho digui clar ara mateix, que surti del projecte, posi a la venda els tres autobusos i d'aquí quatre anys ja em parlarem.
La degeneración de cualquier servicio "público" es inexorable. La falta de incentivos para la mejora del servicio, la no asunción de responsabilidades por parte de sus gestores políticos o la seguridad de que los déficits anuales en los que incurre año tras año esta empresa pública, agravados más si cabe por la gratuidad , serán subvenidos graciosamante por nuestros impuestos, la rigidez de los convenios colectivos para sus trabajadores (entre los mejores de la isla), todos estos motivos conducen a la degradación paulatina del servicio y a su encarecimiento para los contribuyentes de Palma. Lo mejor que pueden hacer es privatizar la Empresa Municipal de Transportes y que sea la empresa privada, a través de concesiones administrativas, quienes exploten un servicio. Igual que EMAYA.
Ahora que han llegado los nuestros se arreglarà todo o no?
Ustedes SABEN de algún asunto en qué la IZQUIERDA HAYA ASUMIDO UN ERROR? La culpa es SIEMPRE DE LOS DEMÁS.
El disparate de la EMT de empeñarse en emplear autobuses articulados de doble capacidad. Autobuses que no caben en los carriles de nuestras calles y, en algunos casos, tienen problemas para hacer los giros sin tener que ocupar el carril contrario. La EMT debería emplear microbuses. Aumentarían así la frecuencia, no invadirían carriles, no causarían los problemas de circulación que frecuentemente causan por nuestra ciudad.