El mallorquín, que aseguró que los médicos le aconsejaron no tomar parte en París-Bercy porque la tendinitis en su hombro podía empeorar, recordó que hasta el momento ha jugado todos los Masters 1000 del año y los cuatro grandes, por lo que tiene «muchos partidos sobre las espaldas» y no podía arriesgar su presencia en Londres.
«Si me hubiera lesionado aquí en París, habría sido muy difícil jugar en Londres», señaló Nadal, esperanzado de cara al certamen que disputarán los ocho mejores tenistas del mundo en el O2 de Londres, en pista rápida y cubierta, del 22 al 28 de noviembre.
El número uno del mundo indicó que retomará los entrenamientos antes del próximo domingo para afrontar la última cita del año, ya que precisó que necesita «al menos una semana» de práctica para llegar en condiciones.
«Lo único que puedo decir es que voy a estar con especial motivación e ilusión, y haré todo lo que esté en mis manos para jugar bien allí. Para mí es una meta intentar mejorar la imagen del año pasado en Londres y estoy centrado en ello», comentó Nadal, que nunca se ha coronado como Maestro.
El jugador recordó que las Finales ATP tienen la superficie y los rivales más difíciles para él, por lo que «probablemente es el torneo más difícil de ganar del año».
Respecto al torneo de Bercy, Nadal no se mojó sobre un posible ganador y deseó que tanto Ferrer como Verdasco consigan sellar su billete para la Copa de Maestros.
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La història de la humanitat ens demostra a bastament que la singularitat d'un individu en alguna modalitat esportiva, com ara el futbol, el bàsquet o el tennis, no sempre es correspon amb un quocient intel·lectual equivalent. Això fa que molts esportistes d'elit acostumin a identificar la popularitat i els beneficis econòmics de què gaudeixen com a mostra del seu triomf a la vida, fins al punt de creure's tocats per una llum divina que converteix en or tot el que toquen. El problema s'agreuja quan la singularitat esportiva d'aquests individus, i ara ja parlo concretament del tennista Rafa Nadal, és inversament proporcional a la seva qualitat humana. Aleshores la deriva esdevé patetisme. I no pas perquè Rafa Nadal sigui un nacionalista espanyol -que ho és fins al moll de l'os-, sinó perquè aquest nacionalisme és excloent i prové de l'autofòbia que pateix. A Rafa Nadal li repugnen de tal manera els seus orígens, el seu país, la seva cultura i la seva llengua que s'ha fet un vestit nou per no anar per la vida despullat. I aquest vestit es diu Espanya. Espanya, naturalment, lamenta que una figureta com ell hagi nascut en una colònia i no pas a Castella o a Extremadura, però se sent alleujada quan veu que el tennista no sols professa la religió espanyolista sinó que, a més, la propaga amb el fanatisme del caragirat.