El 31 de diciembre es la fecha tope que el Gremi de Llibreters de Balears ha puesto sobre la mesa para que el Govern y el Consell salden sus cuentas pendientes. En total, las instituciones deben 145.000 euros referentes a diferentes partidas destinadas a la Fira del Llibre y la Setmana del Llibre en Català de los años 2011 y 2012 –además de otras actividades como Sant Jordi, campañas de fomento de la lectura y otras propuestas–. Es por ello que la celebración de ambos eventos literarios está «en el aire».
Sobre la Setmana del Llibre en Català, Francesc Sanchis, presidente del Gremi de Llibreters, confiesa: «No sabemos si se podrá celebrar. Los libreros están muy desanimados y preocupados, ya que los impagos del Govern y del Consell no son un problema único, también están los asuntos propios de nuestros negocios. Es un mal momento para los libreros y las librerías». Sanchis asegura que «las administraciones no saben ni contestan. Los interlocutores son los departamentos de Cultura, y nosotros hemos hecho todos los pasos pertinentes, pero Hisenda es quien paga y aún no lo ha hecho». En cuanto a la Fira del Llibre, «ni siquiera nos lo planteamos todavía. Si se celebrase la Setmana del Llibre será a finales de febrero, así que el tiempo es muy justo».
A falta de cuatro meses para el próximo febrero de 2013, todavía «no hay nada preparado ni planteado», aunque, como ya informó este diario, los libreros se plantean una «reconversión» de esta cita para disminuir gastos, apunta Sanchis. «Estamos pendientes de que se solvente este problema, pero cada vez lo vemos más negro», añade.
Pagos
«Esperaremos hasta el 31 de diciembre para ver si las administraciones responden con los pagos. Si no lo cobramos, nos dedicaremos a hacer labores gremiales y puestas al día de las librerías en lugar de dedicarnos a organizar grandes eventos», concluye.
37 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Aviat en Joserra s´en anirà (màxim un any i mij). Llavors ja la tornarem celebrar com cal i amb una festa bén grossa!.
vs. En junio de 1972, en el Diario de Mallorca se sucedieron varios artículos firmados bajo el seudónimo Pep Gonella que levantaron ampollas en los sectores más catalanistas de la sociedad balear, y que propició muchos debates acerca de la incorporación de las modalidades lingüísticas baleares al estándar catalán, basado en el barceloní. Així puc afirmar que sóm un gonella i qui ho vulgui entendra que ho entegui i qui nò, tal dia farà un any.
Es pancatalinos o catalufos estàn avasats a llepa culs, es per això que defenssan aquest invent de Llengo catalana normalitzada. En realitat són uns acomplexats sense arrels amb sindrom de Estocolm. Casi rés Barret!!!! Fora es Català inventat D'en pomepeu Fabra i es seus llepaculs. Visca ses rondaies,lo Balear ,lo nostro.
I per quín motiu els cou tant als gonelles una fira del llibre, si ells no en han llegit cap en la seva miserable vida?.
Gonelles traïdors, falsos i venuts a la España una grande y libre.
gonelles doiuts
Un poc de serietat per favor, es gonelles son ets únics que se preocupen per sa nostra llengo i història, tots es que els dejecten son un pobres acomplexats que volen deixar de dependre de Madrid per fer-ho de Barcelona. SOM BALEARS MAI CATALANS. PD: LLegiu sobre "polèmica d'en Pep Gonella" i empasolau-vos ses vostres paraules.
vs: Aqui no parlam d´idiologioes politiques. Es pot esser del PP o de qualsevol partit centralista i respectar el Català, malgrat es senti espanyol. El gonella és aquell que mantén que el Mallorquí no es el mateix idioma que el Català, que fíns i tot defensa una llengua inexistent que es diu Baleàr i que parla de la Conquesta de Mallorca i del Rei en Jaume com un criminal que va arrassar un regne cristià, en lloc d´una ciutat del regne de Taifes de Dènia. Son uns falsificadors i això s´haurà d´aturar als tribunals.
Vs, un gonellista no cree, precisamente, que es "una persona de llengua i cultura catalana". Infórmate mejor.
Estic far d'aquest espantall, creat pels pancatalanistes, i nomenat "gonellisme". Estic orgullós de ser "gonella", si aquesta parula designa una persona de llengua i cultura catalana, emperò que es troba gust dins el marc d'Espanya.