La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, reconoció ayer que 2012 ha sido un año difícil para la institución y también admitió que el hecho de que no se haya podido aprobar el Presupuesto de 2013 puede hacer que el año que viene aún lo sea más.
La presidenta, acompañada por parte de su equipo y por el portavoz del PSOE en la institución, Jaume Garau, ofreció ayer el tradicional brindis navideño a los medios de comunicación. Ningún representante del PSM-IV-ExM acudió al brindis.
El año complicado
«Ha sido un año tremendamente difícil y complicado», señaló la presidenta, para a continuación añadió que, pese a que el año que viene aún puede serlo más, el Consell «se crece ante las dificultades».
La responsable de la institución insular se refirió a los problemas que está teniendo el Consell para aprobar los Presupuestos para que año que viene. De hecho, no se podrán aprobar en tiempo y forma y será necesario que el Consell prorrogue los actuales ya que no ha podido cuadrar sus gastos e ingresos.
Con respecto a esta cuestión, la presidenta confió en que a lo largo de los primeros meses del año que viene sea posible aprobar las cuentas. La prórroga del Presupuesto implica que el Consell no tendrá dinero suficiente para poder hacer frente a todas las obligaciones que tiene comprometidas.
En su intervención durante el brindis navideño, Salom aseguró que el Consell se ve como el «patito feo» de las instituciones pese a que tiene competencias y por tanto toma decisiones muy importantes en temas sociales, culturales y urbanísticos.
19 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Un any no tan dolent per a un grapat de batles i regidors que han pogut cobrar als voltants de 2 milions d'euros, a mès dels sous que cobraven dels seus pobles. Per que no, si no fos per les urgències pel que fa a la dependència, la gent gran, discapacitats, etc.?
Es el "PATITO FEO" por haber replegado y aglutinado "la for y nata política" de Mallorca en materia urbanística. ¡¡¡Miren la foto y adivinen quien tiene cara de familiaridad con SOBRES BAJO MANO DE DOS MILLONES DE LAS ANTIGUAS PESETAS !!!
Jo trob que era una molt bona idea que els ajuntaments puguin delegar llurs competències urbanístiques al Consell, com alguns ho van fer. Es tracta d'una instància, sovint, mès imparcial i professional, no tan depenent de les pressions i de les xarxes locals de poder i de riquesa.
I de ses politiques (féminas), es podrían fer botifarres i botifarrons, per ello tan mallorquí que diu: si ni hi ha sang, no hi ha bottifarrons.
Per comptes de fer sobrassada de porc negre mallorquí, hauriem de fer-la de politic blanc mallorquí. En sortirien bastantes tones i també molt de saïm, perque na hi ha molts que están ben grasons. No tots servirien, perque hi ha algún verro que dèu tenir gust d'arrancat. Tot aixó ho podríem exportar, perque per menjar aquí.......eeeeecccccc quina oi.
Sa majoria de fincas rústicas de Mallorca son petites.Han passat de pares a fills i s'han trossetjades molt.Demanar 15000 metres per construir es una mica molt.Estic d'acord en que no se pot donar barra lliure, pero moltes finquetes estarien mes netes, amb mes vida, i se emplearien per cualque cosa.Ara nomes serveixen perque cualcú cobri sa subvenció per sembrar lo que sigui i molts de propietaris, ni hi van,perque, que han de fer-hi sense una triste teulada? Crec seria mes practic establir uns maxims de construcció si es poca terram i que hi puguin anar per tenir cuatre cossiols o fer un dinar.Se podria disfrutar mes des camp i a mes, pasarien a "valer" una mica mes, economicament parlant.Inclus molts de pinarets estarien nets i amb menys risc d'incendis.Deixar fer una caseta de 60 ó 70 metres amb un minim de gust, no faria mes mal que s'actual abandonament. Ah!I pagariem contribució...
Pues a mi la burrada me parece que es no dejar construir ni una casita de proporciones acordes con los metros de una finca que tenga menos de 14.000 metros y en cambio en las que tienen 14.001 metros poder hacer un chalet de 400 metros o más según el municipio que sea.
¿No sería a caso una forma de crear riqueza y no ratas un PTM. con perspectivas de dejar esta diversidad paisajística de nuestra Mallorca bien cuidados y dejando construir con unos límites al terreno ciertas ubicaciones siempre respetando el entorno (Mares o piedra) con obligación por decreto de aseados accesos, caminos e interiores, de lo contrario, expropiados y subastados, refiriéndome al abandono de lo rústico? En definitiva; hacer de Mallorca un “Batlem” de invierno y de verano, y bién controlado
Bernadí: A Andratx, el batle Hidalgo i companyia no van tenir tanta sort com tu encara tens. Però..., Ja ho veurem, En Gelat on s'ajaurà! Mai es pot cantar victòria amb els "CHANCHULLOS".
El seu problema és el 3% i no saben el que han de fer per treure'l d'on sigui.