«Las familias no entienden cómo hace un año se les presionaba para que no llevasen a sus hijos al colegio dentro de la campaña que promocionó la FAPA de vaciar las aulas y ahora lo definen como perjudicial», indica la entidad en un comunicado.
Según asegura el IPFB, muchas de estas familias acuden al Instituto para trasladar su «desconcierto y enfado» ante una actitud, «que por lo menos les parece contradictoria al preguntarse si este año es perjudicial la huelga porque no lo era hace un año».
Desde las familias se entiende que el interés para no perjudicar a los alumnos debe estar por encima de cualquier otro interés, incluso el de la unidad de un cierto sector de la comunidad educativa.
Además, consideran que si, como dice FAPA, la huelga perjudica al alumnado no la hayan denunciado ante la administración educativa y los tribunales, o no hayan presionado a los dos sindicatos que la apoyan para que la desconvoquen.
«Si realmente la opinión de la FAPA sobre la huelga es que perjudica a los alumnos y considerando que el bien más preciado para las familias son los mismos alumnos, sus hijos, no pueden apoyar ni fotografiarse juntamente con los que perjudican a sus hijos convocando la huelga», ha opinado el IPFB.
13 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
@carmen: Enhorabona per els teus comentaris. Si els comentaris dels amics d'aquest govern fossin tan ben escrits.... i sense insults cap als catalans, que sa veritat, no tenen res de veure amb l'assumpte de s'educacio de aqui.
Sr. Angelcaído, com pot afirmar que a Balears no ha baixat el pressupost d'Educació quan han suprimit 700 places de professors interins, pràcticament han suprimit les beques de menjador i llibres (a Andalusia totalment gratuïts), han augmentat les ràtios, hi ha instituts amb barracons, han suprimit tots els educadors socials de les escoles, etc.etc.
Alucinado, És vera que els funcionaris no poden determinar les directrius de govern i que això és competencia dels polítics elegits democràticament. Però també és vera que els subordinats tenen dret a protestar quan se senten agredits o perjudicats pel govern de torn. Durant el Govern d’esquerres, el sr. Company va organitzar una tractorada que va col·lapsar l’autopista i els metges han fet vagues diverses que ningú, i vostè tampoc, han considerat il·legals o injustes o perjudicials. En el tema de l’educació encara és més greu perquè és un tema molt fràgil. Depèn molt del voluntarisme i de l’entusiasme dels professors, de la complicitat i del respecte dels pares (i de la societat en general) en relació als mestres i a l’escola com a institució, al suport de l’Administració, etc. Per això és fonamental que el Govern tengui en compte l’opinió i la complicitat de tots els sectors implicats. I això és que feia el Govern d’esquerres: negociar, escoltar, implicar i donar suport i molts de recursos. Per això no hi havia protestes i per això n’hi ha amb aquest Govern, que fa exactament tot el contrari. Sobre el tema del català, és vostè que està obcecat amb la llengua (la seva, el castellà) i vol reduir interessadament tot el problema a la quesió lingüística. Als mestres els preocupen altres aspectes més importants: aules de 30 alumnes a Primària, eliminació de tots els suports que hi havia abans (mestres, terapeutas, psicòlegs, educadors socials, foment de l’excel·lència, CEPs, etc.). Reducció brutal de les beques de menjador, de transport i de llibres. Criminalització dels docents (ganduls, adoctrinadors, polititzats, etc.). I de manera secundària, reducció dels sous, complements i augment de la jornada laboral. Com es pot protestar contra aquesta situació de manera efectiva si no és amb una vaga (que suposa perdre 100 euros a cada docent)? Han de quedar impasibles els docents davant aquesta situació deplorable? I finalment, sobre el tema del fracàs escolar, vostè creu realment que se soluciona fent Biología en anglès? Això evitarà que el 30% d’alumnes que abandonen l’escola continuïn estudiant i aprovin? O empitjorarà el problema? L’informe PISA dels adults encara donava pitjors resultats que els dels joves; és a dir, que hem millorat en comparació a la generació anterior. I l’educació també depèn dels pares, dels mitjans de comunicació, de l’entorn social, del món laboral i dels valors que es promouen socialment. És un canvi educatiu molt lent que no es pot fer de pressa i malament, que afecta a tota la societat i per això ha de tenir en compte l’opinió de tothom. El Govern Bauzá no té en compte l’opinió de ningú, excepte la del Círculo Balear i la Fundació FAES. I aquest és el seu fracàs.
L'IPF del sr. Buades no té absolutament cap credibilitat, és l'únic soci d'aquesta entitat fantasma vinculada a l'OPUS.
Tots els representants dels pares i mares, directors, professors, tots els sindicats... en contra de la Conselleria. Només hi falten els quatre moixos del Círculo Balear, en Buades i en Kovacs. Com es possible que aquí hi hagi més de quatre oppinadors? SOLUCIÓ: perquè és l'ínclit President del CirCulo Balear i els seus múltiples alter ego
El director general del Instituto de Política Familiar de la Conselleria de Baleares, por una, vez ha dado en el clavo levantando la alfombra de esta FAPA.
@ justicia. Tens rao quan xerres de democracia pero quin govern no escolta a pares, docents i sa justicia en questions de educacio? Tots, pero tots, deien que com esta el til, era impossible que funcionase, i sa veritat, aquest any passat he escoltat a molts professors, i tots deien que aquest govern es una vergonya, que no els importa gens els alumnes, i es veu que sa politica tancada i de extrema dreta que estan utilitzant nomes es per erradicar el catala. Supos que tenen por de ses ganes de independencia en Catalunya, i no volen que passi aqui. Sa veritat se pot interpretar de moltes maneres, pero quan sa majoria dels pares volen s'educacio adequada per els seus fills, i el govern no escolta, aixo es una dictadura.
en la antigua Grecia condenaron a un hombre bueno y justo por decir la verdad , ese hombre bueno y justo era Sócrates . Lo condenó la misma ciudad que le vio nacer y le elevó como el mayor filósofo que habia tenido GRECIA superando a los sofistas . Grecia la cuna de la democràcia condena a muerte a su más grande filosofo por defender la verdad . Socrates nos dice la maldad no existe , solo existe la ignorancia , porque solo un hobre ignorante no conoce la justicia y por la tanto la verdad , al no conocerla no puede ser un hombre justo . Algo así ha pasado en nuestras islas durante este último año , los maestros grandes conocedores de la verdad se obstinan una parte de ellos en defender la ignorancia , sí la ignorancia . En la era de la infoprmación las noticias abundan sean verdaderas o falsas , den testimonio o falso testimonio abundan y crean el caos , la incertitumbre , se busca el impacto no la verdad . La verdad es que si viajas por el mundo y hablas en ingles todo el mundo te entiende , si vives en España y viajas por el ares de influencia de 800 millones de habitantes es más facil entenderse , y si vive en el area de influencia geografica del catalan y sabes catalan tambien mejores la comunicación y generas admiracion y respecto por parte de todos tus conciudadanos . i los profesores o parte de ellos defendian la ignorancia , porque que padre o que madre no quiere que sus hijos tengan una educación de calidad , y en esteos momentos la calidad educativa se escribe en ingles , catalan y castellano en estas islas y esto es un hecho por mucho que unos pocos se empecinen en mantener en educar en la ignorancia . Tenganmos en cuenta que la educación no solo existe en los colegios , la eduación esta en el mercado , en la casa , en el viaje , en internet , en la televisión continuamente estamos aprendiendo y la lengua no es más que una herramienta de transporte que nos permite aprender , no es el fin es la herramienta .
Hay que ser muy tonto para hacer caso a FAPA una asociación de gente sin oficio ni beneficio que pinta poco a nada. Ha quedado demostrado que los engañaron como a chinos, pensaban que las huelgas eran por el TIL y por fin se han dado cuenta que son por el catalán, vaya pardillos. . .
IPBF...¿Y eso que es?