La empresa, en concurso de acreedores desde octubre de 2009, asegura que se ha visto forzada a tomar esta decisión debido a la «fuerte» competencia de precios de los últimos años en la línea Alcúdia-Ciutadella, acentuada este verano por la «irrupción» de un tercer operador.
«A pesar de todos los esfuerzos realizados, la situación ha resultado al final insostenible para la compañía», han apuntado.
Iscomar ha comunicado el cese de la línea hoy a la Conselleria de Territori, Energia y Mobilitat del Govern y ha asegurado que hasta el 11 de septiembre, a su llegada al puerto de Alcúdia por la noche, todos los pasajeros con billetes comprados tienen el servicio garantizado.
La naviera comenzó a operar entre Mallorca y Menorca el 19 de Junio de 1998 con el buque 'Nura Nova', que ha estado dedicado exclusivamente a esta línea desde hace más de 18 años.
«Desde entonces ha prestado un servicio ininterrumpido, siendo la naviera que más fiabilidad y continuidad ha dado a Menorca y concretamente al puerto de Ciutadella, con una media de 535 viajes anuales en casi cualquier condición meteorológica», han señalado.
En concreto, Iscomar ha trasladado a más de 1.350.000 en los más de 19.600 trayectos realizados entre Alcudia y Ciutadella en los últimos 18 años.
25 comentarios
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Un gran perjudici pel comerç entre illes. Iscomar mereix ajuda pública immediata sigui amb avals del Govern, d’Isba o amb credits publics tipus ICO, a retornar quan es saneji. Molts de productes menorquins es venen a Mallorca gracies a Iscomar, i viceversa de productes mallorquins a Menorca on la desaparició d’Iscomar significa augment de l’IPC, especialment a l’alimentació i al transport maritim i terrestre. Iscomar és una empresa que, a més, paga els seus imposts aquí. No com Baleària o Acciona, que paguen fòra, mentres s’enriqueixen aquí. El Govern no és responsable de la possible mala gestió anterior de l’empresa, pero sí que ho es de presentar-se com “social” i desprès actuar com si fos un govern del PP, ultraliberal i negant sempre el seu ajut (cal recordar Spanair, Sa Nostra o El Caserio i els llocs de treball que aquí mantenien: totes empreses desaparegudes baix governs dels socialistes, sense que moguessin un dit) mentres malversen i despilfarren amb facultats de medicina
Una llàstima total. El Nura era el darrer vaixell a nivell humà i mariner que teniem. Un vell i entranyable ferry que abans havia fet servici als fiords de Norvega. Ara els baleariers i accionaers que mos queden nomès son tubs hermètics, ràpids però ben segellats, on no te deixen sortir a disfrutar a la seva coberta superior ni de l’aire de la mar ni de les vistes de les ones, ni tampoc a ensumar-la. Ja no serà un viatge. Serà nomes un transport pur, embafat, claustrofòbic i dur, amb els preus molt mès elevats. Quina diferencia amb el Nura mariner!. Per patir això, millor l’avió i deixar es cotxo. Amb el meu millor record per als excellents capitans del Nura, uns tècnics d’altura, que s’atrevien a sortir de port i a encertar entrar amb ones grosses, mentres les altres navieres no ho fèien, el dia abans de Nadal, per que uns quants poguessim reunir-mos amb sa família. Ha estat un plaer i una gran admiració. Han complit de lluny!.
Lo echare de menos.Gracias por 18 años.
La quiebra era previsible, no tenia el apoyo del Acciona ( psoe ) ni el apoyo de Balearia ( pp )
No entiendo porque no ha funcionado. Con una venta media de 75000 pasajeros al año, servicio fiable y valorado por los usuarios. Dudo que tuviesen mucho personal. En fin, que ha pasado? Alguien puede dar referencias más concretas?
La Naviera Iscomar , le paso factura las malas gestiones de sus antecesores un Director que por su trayectoria paso a otra empresa del mismo ramo y su actuación fue la misma, crear empresas con equipos allegados y enriquecerse y beneficiarse hasta la saciedad,con resultados que solo provocaron el desplome de esta y cargarse al personal con los Eres fraudulentos y vendiendo todo el patrimonio e hipotecando las empresas que nunca se pudieron recuperar.
@P.miri li pug asegurar que la desaparicio e Iscomar dura; aument de preus, si tenim sort a lo millor nomes seran el doble, disminucio de la calidad del servei si tenim sort i no mos quedan molts de dias sense, miri Balearia a parescut sempre que te la linea coma una linea complementari sese molt d'interes, massa vegades anula el servei sense molt de motiu, de la tras, no podem dir res fa pog que te la linea pero une noticia me done molts dubtes i es que ven el dos vaixells que actualment cobreixen la linea,¿ que fera despres?, no es que tampog doni moltes garanties., Lo dit, fa molts d'anys som client de Iscomar tenia les seves mancances, que la tripulacio intentava paliar, i no creg que en aquest moment cap de les dues companyes que quedan esntigui en condicions en igular el servei
Balearía y la transmediteranea están frotándose las manos,a partir de ahora nos vamos a enterar lo que es pagar por un billete para menorca
Veig que gairebé tot@s estam d'acord però segueix veient trabes jurídiques. Esperem que la disminució de la competència per la possible desaparició d'ISCOMAR no impliqui un augment de preus i una davallada en la qualitat del servei. Però com ha deixat entreveure algú ...l'ombra de "il padrino" eivissenc és allargada. Per no ser menys vos diré que, pot ser no tan asidu com alguns que heu comentat, també he estat un client -satisfet- d'ISCOMAR i navegat diverses vegades amb el Nura Nova.
Mes facil imposible rey muerto rey puesto.