«La electrificación de la línea ferroviaria hasta Sa Pobla y Manacor ya cuenta con el visto bueno de la Comissió Balear de Medi Ambient. En un año, tras su licitación podrían estar finalizadas las obras que tendrían un coste de 17 millones de euros hasta Sa Pobla y 35 millones hasta Manacor». Así lo señala Més per Mallorca, la coalición ecosobiranista que presentará en breve una iniciativa parlamentaria para exigir la electrificación total de la línea.
El diputado Antoni Alorda, junto a los regidores del Ajuntament de Palma, Antoni Verger, y el del Ajuntament de Inca, Andreu Caballero, reivindicaron ayer estas obras en la estación de l'Enllaç en el municipio de Inca, y donde en la actualidad los usuarios tienen que realizar allí el transbordo entre los trenes eléctricos y los de gasoil. Una situación que según Verger parece haberse alargado sine die. «Creemos que no se puede castigar a los usuarios de esta manera.
Nosotros habíamos programado el transbordo en la estación de Inca, y por un período de un año, ya que allí los usuarios podían estar a resguardo de las inclemencias meteorológicas». Verger también señaló que en la estación de l'Enllaç se ve de manera muy evidente los dos modelos: «Por una parte tenemos la electrificación y sus trenes con facilidad de horarios y rapidez y por la otra la apuesta del PP, que es la de dejar abandonados a los usuarios obligando a realizar el transbordo aquí».
Més también quiso dejar claro que no se trata de falta de dinero en las arcas públicas ya que Verger manifestó que «el pasado 24 de enero el Consell de Mallorca ha destinado 55 millones de euros para adjudicar las obras de una autopista innecesaria en Palma, los tramos III y IV del segundo cinturón. Y este dinero también viene del Ministerio de Fomento». Además señalaron que mientras en el resto del Estado se bajan las tarifas del AVE aplicando importantes descuentos de hasta el 70 por ciento en algunos casos, «aquí se subieron la tarifas y además se penaliza a los usuarios obligándoles a realizar transbordo».
Otra de las cifras que señalaron los miembros de Més fue las cantidades destinadas por parte del Estado a infraestructuras ferroviarias -principalmente el AVE-, así en 2012 se destinaron 6.300 millones y para este 2013 hay la cantidad de 4.500 millones de euros presupuestados.
14 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
La rapidesa no depén només de l'electrificació, ans també d'un nombre més raonable, i no excessiu, d'aturades. La gestió actual de la SFM ha pres decisions raonables sobre aquest punts, més que la gestió laxista del Bloc, com ara l'express Palma-Inca, etc.
Alcalino, liberal... Vos donaran MÉS pes c... devers sa carretera de Sòller quan vos tanquin a tots peperos, lladres, barruts!!!
¿mes miserie,mes pobresa,mes catalanismo,?
JM, no pot haver trens moderns i amb futur, amb aturades cada tres o quatre minuts, sense parlar dels enllaços. S'han de trobar solucions, com ara llençaderes cap a l'estació mès propera.
Els AVEs s´han pagat amb els doblers de les ganàncies del nostres ports i de l´aeroport de Palma, el mateix que els aeroports sense avións i moltes altres infraestructures peninsulars. Tenim dret a exigir que almenys ens fàssin xarxes ferroviàries A TOTES LES ILLES BALEARS, que permeteixin la comunicació, i que ténguin uns preus assequibles. També tenim dret a tenir unes conexións entre illes i amb la península còmodes, abundants i a bon preu.
@vs, Per a molts de pobles la seva única conexió per anar enlloc és el tren, llevar-els-hi els condemnaria encara més a l'incomunicació.
Me n'he oblidat una cosa. Per què no es compraren locomotores mixtes "dièsel i electricitat". He viatjat per Europa on he vist que països rics no electrificaven tota la xarxa i optaven per funcionar amb aquests locomotores. Per terminar, vull assenyalar una mania: m'agraden més els vagons separats, més silenciosos que els vagons continuats, on se sent el renou de quatre o cinq vagons alhora.
Per millorar el servei ferroviari i la seva rapidesa, hi ha solucions tècniques (electrificar) emperò també polítiques (reduir el nombre d'aturades). La gestió actual de la SFM ha fet passses i progressos en aquesta darrera direcció. No sé si tots els defensors del tren hi pujen sovint. Quan prenc la línia Palma-Manacor, o a l'enrevès, sempre surt content emperò arrib emprenyat, per mor de tantes d'aturades més un enllaç, la qual cosa no succeix per a la línia Palma-Inca, que es pot fer en "express".
I per què quan aquest Toni Verger era director general de transports i el seu partit manava a SFM no van acabar d´electrificar tota la linia abans de gastar inútilment els doblers amb la linia d´Artà? Ara no hi hauria tanta varietat de trens... Sa veritat, per esser polític val qualssevol !
Vamos a ver ; esta gente que le pasa , no tiene memoria , yo creo que se hacen los tontos del cu............ò .QUE SE PREGUNTEN '' entre ellos'' donde metimos el dinero que nos llego de Madrid la legislatura pasada para solo electrificar hasta a Inca, que por cierto vaya foto con la torre en medio del pasa que cruza por la autopista en Inca , ah no ellos protegen el paisaje , bla bla bla