La puesta en marcha de unas obras de reducción de las aceras en un tramo de la carretera que cruza Vilafranca (calle Palma), ha levantado un debate en la localidad. Més Vilafranca (+Vi), grupo en la oposición, ha alertado de esta actuación en el sentido que «se dificultará el acceso a personas con movilidad reducida, en sillas de ruedas o con cochecitos de niños». Por ello, en el pleno de mañana, la coalición presentará una moción para pedir al equipo de gobierno que se paralicen estas obras. Además exigirá al alcalde, Montserrat Rosselló (PP), que abra un debate y una consulta popular sobre el modelo circulatorio, «para que sean los vecinos los que decidan como quieren el pueblo».
Vilafranca
Més Vilafranca exige una consulta popular para decidir el modelo circulatorio del pueblo
También en Noticias
- Jaque a la okupación de viviendas: los desahucios pasarán de ejecutarse en años a semanas
- La nueva (y molesta) moda que se extiende por Mallorca
- El profesor condenado por acoso se reincorpora y los padres de los alumnos estallan: «Pone en riesgo a nuestros hijos»
- Bombogénesis: ¿qué es y cómo afectará a Mallorca?
- Los okupas detenidos en Palma intentaron tirar por la ventana a los amigos de la dueña del piso
8 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
estic en +vilafranca,aqui tot es fà per interesos d'alguns,sense tenir amb comte el bè real del poble
Tomeu:Si no surts de davall els arbres, no podràs veure el bosc. Supós que t'has quedat amb una part de la pel·lícula i no t'ha importat gaire cosa mée: simplement per què no t'interessa o t'en has preocupat poc de voler saber. Quan vaig llegir el teu missatge, vaig quedar amb la mosca darrera l'orella i, en el meu cas, he demanat mem que hi havia de veritat amb les teves paraules. Veis que t'ha preocupat més dir que va fer l'anterior equip de govern que donar cap argument sobre l'obra que s'està fent a la carretera. Per començar, i d'entrada, el projecte d'embelliment del centre de la Vila va passar dues vegades pel plenari: una pel projecte d'ejecució i l'altre pel projecte d'ejecució de l'obra. A part, es mantingueren 4 reunions amb veïnats: 1 per cada carrer, una de general per presentar-lo, i dues amb veinats per resoldre temes puntuals de circulació. Així, la participació dels afectats fou ben activa. Però no acaba aquí la participació ciutadana: el Pla de Mobilitat que va proposar l'Assemblea de l'Agenda Local 21, hi havia inclòs la fgarantia de l'accessibilitat per a discapacitats a totes les obres de l'ajuntament (a l'assemblea hi participaren més de 80 veïnats). I ja per acabar, la Mesa Balear de Mobilitat, va fer revissió de les obres fetes per a garantir que es complien les normes contra les barreres arquitectòniques. I els inspectors passaren i aprovaren les emplades de les voravies que ara es modifiquen. Quan hi va fer l'obra si es va consultar els veïnats i si va passar l'inspecció de barreres arquitectòniques. Ara Tome, digués: Pots mostrar a algú el projecte d'execució del que s'està fent?; ens pots mostrar com es financia?; ens pots dir com hi ha participat la gent?; ens pots garantir que hi ha hagut inspecció per a persones amb mobilitat reduïda?
A Vilafranca anam con les crancs !!!!! Quin poble del món avui en día prioritza les cotxes a les vianants ???? Ahhhhh, que el regidor d,obres hi té el negoci !!!! Idò així està bé !!!!
Vilafranca... tenemos un pueblo pequeño, pero grande en corazon. Lo que tenemos que hacer es dejar el coche de lado para movernos por dentro de vilafranca. Yo pondria el centro peatonal.
Ahí en la foto tenéis el desierto de cemento,asfalto y hormigón en que han convertido Mallorca con la criminal ayuda de Cemex.¿A ver si esta carretera no estaría mejor con árboles centenarios a ambos lados de la carretera como en Francia??.Falta educación y sensibilidad en Mallorca y menos escopeteros brutales.
Se trabaja poco y mal en el Ayuntamiento de Vilafranca.
I jo me deman... qua van destrossar la plaça de l'ajuntament, i van canviar de d'alt a baix la plaça de ses Palmeres també van fer una consulta popular? I van demanar al pobla si era necessari aquest macro pavelló cubert?
Si se reducen el cerebro y no las aceras y dedican a ayudar a los niños que tienen a padres en el paro (libros, escoletas d'estiu, comedores) se aseguran el proximo voto sino, se les cera el pelo junto con la cabeza. Ellos solitos buscan la manera de seguir con el llenado de bolsillos. Ahora que han hecho una circunvalación con lo que cuesta, estrechan las aceras? No sería al reves? Mas acceso a los peatones (turistas) para poder comprar los melones?