El crucero Britannia, de 330 metros de eslora, se ha desplazado de un extremo de la dársena del puerto de Palma a otro y ha chocado contra el petrolero Castillo de Arteaga, que se encontraba amarrado. El fuerte viento que azota Mallorca ha provocado la rotura de las amarras de la gran embarcación, que se encontraba en el muelle de Poniente. El petrolero ha sufrido un boquete en el casco del costado del muelle, según han explicado fuentes de la Autoridad Portuaria de Balears (APB). El agujero, sin embargo, no ha ocasionado ningún vertido al mar. La APB ha activado el Plan Interior Marítimo (PIM) a nivel 0 como medida preventiva. Algunos trabajadores han grabado el momento de la rotura de amarras:
INCIDENCIAS
Un crucero choca contra un petrolero en el Port de Palma
El suceso ha ocurrido cerca de las 11.00 horas en el muell de Poniente
También en Sucesos
- Un cuarto premio, vendido en varias zonas de Mallorca
- El colectivo de propietarios alemanes de Santa Ponça, desesperado: «Las obras arruinan nuestro negocio»
- Ni estufas ni calentadores: Lidl trae la nueva revolución para calentar el hogar
- «Es posible que asistamos al fin del pueblo de Mallorca surgido en 1229»
- Plagas: estas son las más comunes en invierno y cómo combatirlas
28 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Podría haber sido muy grave. Si debido al choque entre el crucero y el petrolero y este con el muelle, podría haber provocado un incendio en el petrolero y se podría haber dado una situación potencialmente muy peligrosa. Un incendio y una explosión de un petrolero abordado por un crucero con 4000 pasajeros a bordo. Sólo pensarlo se ponen los pelos de punta. La autoridad portuaria debería ser consciente de que ha ocurrido un escenario potencialmente crítico y que no debería volver a ocurrir.
Ya lo que nos faltaba tener un Prestige.
mallorquinsubPuede darnos un poco más de luz a cual de las modalidades lingüísticas del Español se refiere para que el Sr. @Via Fora ! se dirija a usted correctamente, el Andaluz, el Murciano, el Canario, el Argentino, el Chileno, el Portorriqueño..... Deixa de mesclar ous amb caragols! Els accidents són això, accidents, i per definició no previsibles. Esperem que no hagi afectat a ses instal·lacions de descàrrega per dur és combustible a CLH o com es digui ara i puguin entrar més petrolers... Ara per acabar s'estiu només faltaria quedar-m'hos sense benzina!!!!
mallorquinsubÉs que per començar estic escrivint, no parlant (ni tan sols estic xerrant, que seria mantenir una conversa) , lo qual se presuposa una mica més "formal", i seguint al fil de sa xorrada increpada per tu, dir que jo m'expressaré com em vingui de gust, sigui parlant o escrivint. No serà un xitxirella qui agosseri corregir-me surrealita i absurdament, sense cap raó . No sé si m'entens, i si no pitjor per tu la teva ignorància.
Via Fora !Bon dia. Aquestes coses poden passar i passen, a més està ben clar per qué ha passat; només fa falta mirar com ha quedat s'estació marítima amb so mateix cop de vent (IB3). Peró si ho vol no ho digo, s'ho diu tot vosté mateix. Per cert, emprar es mot "protocols" ha quedat bastant lluït. ¿A quins protocols fa referència? ¿Protocols, en serio? Després de, tal vegada, semblar que hi entén, mos diu que es vaixell està amarrat on no toca. Fins i tot mos treu es tema de seguretat, seguretat marítima, logicament per es medi. ¿Seria tan amable de compartir amb els altres on ha estudiat seguretat marítima? Me sap greu, però per a lluitar contra s'abus que se fa des turisme de creuers, aquests no és s'àmbit més adient. Lo que ha succeït és un accident, totalment imprevisible. Se tengui molt en comte que just en aquell punt es vent pot superar els 140 km/h, i a 500 m es mateix vent pot esser de 60 km/h. Una reventada cau en vertical i s'escampa en totes direcciòns quan toca terra. Repetiexo, només mirar s'estat en es que ha quedat s'estació marítima on hi ha hagut ferits. Una altre cosa es sa vela enorme que presenten d'obra morta aquetos tipus de vaixells per ses bandes. Si sa desproporcionada superficie lateral se multiplica per una presió capaç d'arrebassar vidrieres surt una força enorme. No hi ha cab ni cable que soporti sa tensió que genera s'angle de treball de un amarrament (largos+springs). D'altre banda afegir que, segons sa companyia naviera, s'embarcació desplaça 143000 Tm (desplaçament máxim). Desplaçament màxim = Desplaçament en rosca + Pes mort. Ara bé, mal desplaçàs el doble, poca cosa canviaria amb sa trencadissa d'amarres. Només afectaria a sa velocitat de deriva i a sa força de s'impacte quan se va aturar. No m'agradaden ni es turisme desavorat de creuers, ni aquestos tipus de vaixells, però aprofitar una desgracia com aquesta per a fer burda demagogia no és étic. A més mostrant es llautó d'aquesta manera no ajuda. Així no, així no, belvogut senyor. Bon dia.
Islasbaleares, absolutament d'acord 100% amb vosté. Tens més raó que un sant llicenciat i doctorat.
Al final un día paseando con barca por el mar te encontrarás un semáforo o una señal de dirección prohibida, ya visto que lo de aparcar está muy mal pues están en doble fila 😂😂😂🦑🦑🦑
Via Fora !Bon Jesús quin bullit que duu, vosté. Tot lo que ha dit és pura fantasia.
Que alguien venga a auxiliarnos!! Socorro que moriremos todos!! Por un poco de viento se arma un San Quintìn.Marga donde estàs reina?
Via Fora !Fes es favor de xerrar un poc amb ses modalitats dialectiques mallorquines i balear o amb espanyol, se te veu massa es plumero catalanista