La Xarxa de Municipis de Balears pel Ramon Llull ya es una realidad

| Palma de Mallorca |

Valorar:
Visto 595 veces
preload
Foto de 'familia' de la constitución de la Xarxa de Municipis i entitats de les Illes Balear

Foto de 'familia' de la constitución de la Xarxa de Municipis i entitats de les Illes Balear

27-03-2013

La Xarxa de Municipis i Entitats de les Illes Balears pel Ramon Llull se constituyó ayer legalmente, en el transcurso de una reunión en la sede de la Institució Alcover de Manacor.

Esta entidad entrará en la Fundació Ramon Llull junto a la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, el Consell General dels Pirineus Orientals, l’Alguer y la Xarxa de Municipis del País Valencià con el objetivo de promover la lengua y la cultura catalana en el exterior.

En ella estuvieron presentes representantes de diecisiete municipios de Balears: Manacor, Artà, Sant Llorenç, Esporles, Valldemossa, Sencelles, Capdepera, Santa Margalida, Son Servera, Algaida, Santa Maria, Puigpunyent, Petra, ses Salines, Porreres, Alcúdia y el Consell de Formentera.

Cabe destacar que la entidad prevé la inminente incorporación de los municipios de es Migjorn Gran y es Mercadal, ambos de Menorca, así como Vilafranca, Pollença, Sant Joan, Sineu, Llubí, Lloseta, Andratx y Búger. Si así fuera, la Xarxa de Municipis podría llegar a estar integrada por una treintena de municipios de Balears.

Composición

En dicha reunión se aprobaron los estatutos y se eligieron los integrantes de los órganos provisionales. Así, Jaume Alzamora (Artà) presidirá la entidad; la vicepresidenta será Sònia Cardona (Formentera), Francesc Miralles (Algaida) ocupará el cargo de secretario y Gabriel Ferrà (Puigpunyent) ejercerá de tesorero.

Comentar

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3

increible
Hace más de 5 años

Mai, però mai cap partit polític ha d'utilitzar la llengua i la cultura d'un poble amb benefici propi. L'Institut Ramon LLull sense l'ajuda ( suposo que també econòmica) no existiria ja. Hi ha problemes més importants que resoldre, però és més que evident que hi ha interesos econòmics i polítics. Sols mirau qui surt a la foto. Em fa vergonya veure com ens vols manipular i, sobretot, en nom de la meva llengua. Són maniobre electorals i per perpetuar una entitat i llocs de feina dels mateixos de sempre. I, també, preparant les pròximes eleccions.

Valoración:3menosmas

Es Fone
Hace más de 5 años

Que pena, porque no luchas por defender lo nuestro y defienden lo catalán, no lo entiendo tan patriotras quieren ser y se acuestan con el in vasor, que me lo expliquen.

Valoración:6menosmas

Xisco
Hace más de 5 años

El problema no está sólo en los catalanes. El mayor problema está en nosotros por no impedir la imposición catalanista de forma activa, de algo de nunca ha existido, y dejar que a nuestros hijos los adoctrinen en la mentira. Hace años, cuando yo les preguntaba a mis abuelos, estos me decían que noltros xerram en mallorquí y castellá, mai en catalá. De noltros depend. ¿Vamos a ser acaso sus vaquitas a las que ordeñar?, porque para ellos solo somos eso. Quien diga lo contrario, es que realmente no los conoce.

Valoración:7menosmas

Andrixol
Hace más de 5 años

A on me puc quexà, aquí diuen que pensen incloure a Andratx, ja lo que faltava...

Valoración:1menosmas

Mario
Hace más de 5 años

Somos de Baleares, Españoles y JAMAS CATALANES, ni lo queremos ni lo sentimos nuestro. Viva Baleares y Viva España y ni un dura para estos !

Valoración:9menosmas

Bernat Coll
Hace más de 5 años

No me puc creure que tots aquests municpis mos hagin venut, qui hu decidex axò?, es poble segú que no, axò es Mallorca, aquí ja tenim lo nostro, cultura i llengo mallorquina!!!

Valoración:10menosmas

Sta. Catalinero
Hace más de 5 años

No volem es dialecte barceloní a Balears, ¡¡FORA DES SEMBRAD!!.

Valoración:9menosmas

Español
Hace más de 5 años

Una, Grande y Libre. Yo no quiero que me obligen a hablar una el catalán, aqui yo quiero hablar el mallorquin.

Valoración:9menosmas

tomeu
Hace más de 5 años

Em sab molt de greu que Valldemoça estiga amb aquest grapat de capdef... Perque catalunya no va existir fins a sa 2º república, que es quant (s`inteligentisim Manuel Azaña)va amollar sa parida dès vascos i catalans. Qualsevol que lletgesca histori(no escrita per catalans)heu pot comprovar. Sa corona catalanoaragonesa, sols sur en es temps d`en Franco i a nciclopedies fetas per catalans

Valoración:7menosmas

Menorquin
Hace más de 5 años

Con los problemas y corrupcion que hay en Cataluña y quieren venir a nuestras islas a imponernos sus sistema?.....No lo permitamos

Valoración:8menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3