Cada dia es fa més clar que els canvis efectius a l'educació neixen de la mateixa realitat de les aules, del carrer i del món digital (tan real o més que l'altre...), i no dels penetrants estudis teòrics amb què pedagogs, sociòlegs i polítics omplen sense aturar papers i pantalles. Un exemple, petit però demolidor, és aquesta proposta britànica d'incloure dades de les taxes d'atur, diversificant-les segons els estudis i l'experiència professional dels afectats, en les explicacions de les diverses matèries que cursen els alumnes al llarg dels seus estudis preuniversitaris. Fent un problema de matemàtiques, per exemple, o conversant quan practiquen la segona o tercera llengua, o redactant un comentari de text, els alumnes comproven així reiteradament quins estudis i pràctiques garanteixen un lloc de feina o aboquen a la subocupació i fan difícil accedir al món laboral.
Ensenyar als que saben
Palma09/06/22 3:59
También en Opinión
- La nueva (y molesta) moda que se extiende por Mallorca
- Jaque a la okupación de viviendas: los desahucios pasarán de ejecutarse en años a semanas
- Bombogénesis: ¿qué es y cómo afectará a Mallorca?
- Los okupas detenidos en Palma intentaron tirar por la ventana a los amigos de la dueña del piso
- El profesor condenado por acoso se reincorpora y los padres de los alumnos estallan: «Pone en riesgo a nuestros hijos»
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.