Cada dia es fa més clar que els canvis efectius a l’educació neixen de la mateixa realitat de les aules, del carrer i del món digital (tan real o més que l’altre...), i no dels penetrants estudis teòrics amb què pedagogs, sociòlegs i polítics omplen sense aturar papers i pantalles. Un exemple, petit però demolidor, és aquesta proposta britànica d’incloure dades de les taxes d’atur, diversificant-les segons els estudis i l’experiència professional dels afectats, en les explicacions de les diverses matèries que cursen els alumnes al llarg dels seus estudis preuniversitaris. Fent un problema de matemàtiques, per exemple, o conversant quan practiquen la segona o tercera llengua, o redactant un comentari de text, els alumnes comproven així reiteradament quins estudis i pràctiques garanteixen un lloc de feina o aboquen a la subocupació i fan difícil accedir al món laboral.
Ensenyar als que saben
Palma09/06/22 3:59
También en Opinión
- Lunes veraniego en Mallorca como antesala al cambio de tiempo
- ¿Qué necesita el Real Mallorca para salvarse matemáticamente?
- El cruce de datos con Hacienda saca a la luz 8.700 viviendas turísticas ilegales
- Por qué deberías tomar zumo de zanahoria por la noche
- Peligro en la Ma-10: los cicloturistas invaden la carretera en el Coll de Femenia
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
De momento no hay comentarios.