Vaig llegir, al diari El País, un extens article de l'historiador jueu Yuval Noah Harari, autor del famosíssim llibre Sapiens, que es titulava: «El món ha de conservar un espai per a la pau». Era la vida i la guerra vista des del costat jueu, matisada si tant voleu, però amb cap al·lusió a la catàstrofe que Israel està ocasionant al poble palestí. Per a Harari, Hamàs és el culpable de tot el que succeí el 7 d'octubre de 2023, dia en que els israelians havien de fer una festa fent volar estels a la frontera amb Gaza. Hamàs atacà i assassinà civils, no soldats, torturant-los i fent-ne publicitat. És ver que Harari és conscient de que Hamàs no és com la OLP i que no es pot equiparar al conjunt del poble palestí. Voldria que l'objectiu de la guerra de Gaza quedàs clar, segons ell: «Desarmar Hamàs i desmilitaritzar la Franja perquè així els civils palestins puguin viure dignament i els israelians puguin viure sense por, prop de la frontera».
D'Israel a Europa, passant per ca nostra
Palma07/01/24 0:29
También en Opinión
- El Gobierno prorrogará la gratuidad del transporte público al menos hasta junio
- El Gobierno prorrogará finalmente todo el año la gratuidad del transporte en Baleares
- Una promotora de lujo reforma la possessió de Son Ramonell para convertirla en un ‘castillo de eventos’
- La tía del asesinado en Marratxí: «Federico vino al mundo a sufrir y se fue sufriendo»
- Colapso en la autopista tras un accidente con cinco vehículos implicados
3 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
Anau am cura, estimat Climent. Si Netanyahu i es seu govern son ultraderetans imaginau els agents del mossad que comenten per aquest diari i estant infiltrats a vox i al PP.
Leyendo el artículo del emérito Sr. Picornell, se comprende el descrédito e irrelevancia social de la UIB. Como catedrático, también lo fue mío, conoce su campo, pero como analista político, pica de bielas. Quiere quedar bien con la "tribu", aún a costa de realizar un análisis torticero y, mayormente, erróneo. La ideologia es una mala consejera a la hora de analizar la realidad circundante. Ya no le hablo de ética, porque no me corresponde a mi, pero a su edad y con su currículum, no necesita usted ir haciendo el ridículo por las páginas de ningún periódico. Salud.
Y que le parece que tengamos de ministro nada menos que de Cultura, a alguien que en su condición de eurodiputado, se negó a condenar el ataque terrorista de Hamas por el que se asesinaron a niños, mujeres, ancianos israelíes de la manera mas brutal…?