Los miembros de Orrifar, Joan Barceló, Luis Arboledas y Carlos Lambertini. | M. À. Cañellas
Palma05/03/15 0:00
En 1989 una maqueta de un grupo desconocido empezó rodar y sonar por bares y locales de fiesta de la Isla. Aquellas canciones eran de Ossifar. Ese boca oreja desembocó en la publicación de su debut, Cansiones de amor con los calsones bajos (Blau, 1990), y, a partir de ahí, este conjunto cambió el concepto de música de verbena, con himnos a la diversión, pero con crítica y reivindicación. Así hasta 1997, cuando se editó su último LP de estudio. Ese mismo año se erigía en Felanitx su relevo, Horris Kamoi, con un proyecto «similar», pero con una puesta en escena «más potente», que se prolongó hasta el pasado año.
5 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
laveritatofen, hi ha molts de grups que aposten per una possada en escena diferenciada, Orrifar, Val 9, La cancion del Verano, La locamotora, etc. i sobre lo de contractar grups locals directament, pot esser surti mes economic, pero l'ajuntament les ha d'assegurar, possar backline i equip de so i llum, al final surt mes car, i si no les asegures i ve una inspeccio, aqui si que te surt car.
Ja ho se que jo no som es horris. Jo solc rodar per verbenes, demanaria als grups que rodin la posada en escena ja que totes les verbenes dels diferents pobles pareixen les mateixes. Tambe demanaria a les diferentes delegacions de festes que siguin valentes i no sempre contractin a la mateixa companyia, que contractin mes grups locals de forma directe que pot esser sigui inclus mes barat
Ja fris d'escoltar-los
cocktel mes que interesant.
m'agrada es projecte, esper veurer-los a moltes revetlles mallorquines