La consellera autonómica de Hisenda en funciones, Rosario Sánchez, calificó este jueves de «irresponsabilidad» la intención anunciada por el entorno del futuro alcalde de Palma, Jaime Martínez, de renunciar a desarrollar el proyecto del tranvía en el municipio y aseguró que esta postura, destacó, «pone en peligro una importantísima inversión de 185 millones de euros». Sánchez, que iba de número dos en las listas del PSOE para Cort tras José Hila, se refería, de esta forma, a la cantidad recogida en el borrador del convenio que ha negociado el Govern con el Gobierno central para la financiación del proyecto.
El propio Pedro Sánchez anunció que llevaría esta inversión al Consejo de Ministros y, aunque todavía no hay fecha prevista, ya que el citado convenio tiene que superar diversas fases como su exposición pública, la todavía responsable de Hisenda aseguró que se sigue trabajando en el tema y que cuenta con los informes técnicos favorables.
La consellera rechazó, asimismo, la posibilidad apuntada desde el PP de destinar la inversión prevista a electrificar todos los servicios y flota de la EMT ya que, apuntó, «no se puede cambiar el objeto del acuerdo y, además, para electrificar los autobuses ya existe financiación desde Europa que hemos pedido y recibido». En este sentido recordó que la empresa municipal ha obtenido subvenciones para comprar hasta 50 vehículos nuevos. «Hay que ser más prudentes y serios a la hora de anunciar según que cosas ya que se está poniendo en juego un proyecto emblemático, como es el del tranvía, que puede solucionar los problemas de movilidad del municipio. De hecho, todas las grandes ciudades tienen uno y ayudado ha pacificar el tráfico además de reducir las emisiones de gases», destacó.
También recordó que un proyecto estratégico de este tipo requiere «de muchos meses de trabajo y coordinación» y lamentó que el nuevo equipo de gobierno anuncie «que no quiere aprovecharlo».
Sánchez reconoció que Martínez, que en su día dijo no estar en contra del tranvía sino «de la forma y el momento de presentarlo», podría asumir la inversión del Estado y cambiar el proyecto para adaptarlo, «pero eso requiere mucho tiempo, dinero y negociaciones a varias bandas, «no se puede hacer un golpe de timón en este tema a la ligera» remarcó.
Por último, aseguró que están dispuestos a sentarse con el nuevo equipo de Gobierno de Palma para negociar iniciativas, como la del tranvía, que mejoren el municipio. «Tendemos la mano al nuevo alcalde para consensuar el proyecto y que, finalmente, salga adelante. Siempre que sea para conseguir mejorar la movilidad del municipio y hacerla más sostenible podrán contar con nuestro apoyo».
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El nou Trambadia tendrà els següents efectes en els barris de Palma pels quals passarà: - Avingudes i Foners: Reduirà els renous i la contaminació. Passarà per la mitjana central, excepte en el tram final fins a la plaça d’Espanya, en que circularà al costat del centre històric. Es renovaran les voravies i el paviment a tot el traçat. Millorarà la connectivitat amb el centre de Salut Escola Graduada. Millorarà la connectivitat amb els centres educatius CEIP Escola Graduada i Col·legi St. Agustí. Els vials alternatius i els aparcaments de dissuasió es construiran abans de l’inici de les obres. - Nou Llevant: Connectarà amb la Capsa de Música, amb els espais de recerca de la UIB i amb el Districte Innovador Nou Llevant. També connectarà amb el Palau de Congressos i el conjunt de seus i espais administratius que s’hi ubiquen: DGT, Mercat de Llevant, IB3 Ràdio i IBAVI. Obrirà el barri a la mar a través de la connexió amb es Molinar. Millorarà la connectivitat amb els centres educatius CEIP Alexandre Rosselló, CIFP Francesc de Borja Moll, CEIP Joan Miró, CEIP Camilo José Cela i IES Antoni Maura. Millorarà la connectivitat amb el centre de Salut Emili Darder. Es mantendrà el carril bici, i es renovaran les voravies i paviment a tot el recorregut en el seu pas pel carrer Pérez Galdós. Els vials alternatius i els aparcaments de dissuasió es construiran abans de l’inici de les obres. - Es Molinar: Millorarà la connectivitat amb els centres educatius CEIP Es Molinar i EI Es Molinar. El carrer de Llucmajor reduirà el trànsit i millorarà per als vianants. Es construirà un nou vial de ronda per redirigir el trànsit actual cap a la zona nord, mantenint la connectivitat del barri. Es faran nous aparcaments a la zona de Son Bordoy. Els vials alternatius i els aparcaments de dissuasió es construiran abans de l’inici de les obres. - Coll d’en Rabassa: Millorarà la connexió del barri en transport públic. El carrer del Cardenal Rossell reduirà renous i contaminació. El trànsit es redirigirà cap a la zona nord, gràcies a l’obertura de nous vials alternatius. Millorarà la connectivitat amb el centre de Salut Coll d’en Rabassa. Es faran nous aparcaments a la zona, que podran funcionar com a dissuasius. Els vials alternatius i els aparcaments de dissuasió es construiran abans de l’inici de les obres. - Can Pastilla: Renovació completa del carrer Bartomeu Riutort, que serà un eix cívic que permetrà l’accés a veïns i vehicles i garantirà la connectivitat del barri a través del carrer d’Octavi August. Millorarà la connectivitat amb el centre de Salut Can Pastilla. Es crearan nous aparcaments a la zona, que podran funcionar com a dissuasius. Els vials alternatius i els aparcaments de dissuasió es construiran abans de l’inici de les obres.
Cotxos, autopistes, contaminació, embossos, càncer de pulmó, canvi climàtic, desertització... Els vostres fills peperos estaran orgullosos de la vostra herència
Vaja, ara el PP reclama transport públic, però sempre s'ha dedicat a fer autopistes i a destruir els projectes de tren, com el d'Artà, o el tramvia. I el PP recuperarà el lloguer turístic, que per això són liberals al servei de les multinacionals.
No hay ninguna ciudad de España del tamaño de Palma que no tenga tranvía: Alicante, Murcia, Valencia, Sevilla, Bilbao, Zaragoza... todas tienen tranvía. Pero viene Sánchez a Palma, pone el dinero de Europa sobre la mesa para el tranvía... ¡y recibe insultos! Que lástima de gente.
@cabrianes .Por si se entiendo mal, eléctrico a batería ,no con cables.
Irresponsable es que el tranvía tarde 30 minutos en llegar del aeropuerto a plaza de España. Los responsables de ese proyecto tendrían que aprender a jugar al sim city por lo menos
Que inversión del gobierno central!? Si han disuelto las Cortes y a Pedro le quedan 2 meses. Fue una promesa para las elecciones que no se pretendía ni cumplirla
Irresponsable es poner un tranvía donde no hace falta lo mejor es con todo ese dinero poner autobuses eléctricos que esos si son ecológicos hasta que se rompan las baterías luego no se
Si tant important es, i tanta gent ho vol, que facim un crofounding i ho construeixin i mantenguin. En Joan March ho va fer amb s'Hospital de Caubet
Som i SeremLa qüestió és que gairebé tots els passatgers que arriban al aeroport de Palma no tenen com a destinació Palma o pl. De Espanya, sinó Cala Millor, Alcudia, Son Servera, Colonia de Sant Jordi, Artà, Calvià, etc.. Així que esta línia que es pretenia construir, per sustituir el bus 1 (que triga menys que el tranvia en el mateix trajecte) era simplement llençar el doblers per terra. No, perdó, al lobby del tramvia… que segur que erem bon amics d'aquests…