La trabajadora, una técnica de laboratorio farmacéutico, fue despedida en julio de 2012, dentro del proceso de restructuración de plantillas de varias entidades públicas emprendido por el Govern, en el que el ejecutivo decidió la amortización de 26 puestos de trabajo del Ibabsa, de los que 22 estaban ocupados.
La demandante había trabajado para el Ibabsa con distintos tipos de contratos desde noviembre de 2002, adquirió la condición de trabajadora indefinida en 2009, con antigüedad en la sociedad desde diciembre de 2007.
En un primer momento, un juzgado de lo Social desestimó la demanda de la trabajadora.
En la nueva sentencia, la sala social del TSJIB ha estimado el recurso que planteó la despedida y ha declarado nulo el despido basándose en la doctrina unificada del Tribunal Supremo en virtud de la cual se trata de una trabajadora indefinida no fija, de manera que la amortización de la plaza debió seguir los trámites del despido colectivo del Estatuto de los Trabajadores.
El TSJIB revoca la sentencia anterior y condena a Ibabsa y la entidad sucesora del Govern Servicios de Mejora Agraria (Semilla) a proceder a su inmediata readmisión y al pago de los salarios de tramitación.
Al menos siete de los 22 trabajadores de Ibabsa que fueron despedidos en 2012 han obtenido en los tribunales la anulación de sus despidos.
7 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Ultima Hora
El codi penal regula els actes que són delictius. No fan falta interpretacions arbitràries com les teves. Hauries de llegir més i escriure menys (sobretot en horari de treball perquè això sí està tipificat en el codi penal). L'insult i la desqualificació són permanents en els teus comentaris i ningú està autoritzat per fer això, funcionari. La biga en l'ull propi. Una mentida, encara que la repeteixis mil vegades o l'escriguis en un fòrum, segueix sent mentida.La covardia comporta aquests problemes.
També tots els actes "corruptes" es feren perque, gent com tu, pensava que eren simples irregularitats administratives. I efectivament son irregularitats laborals que fan que un es quedi indefinit no fix, a efectes pràctics de per vida, a un lloc de feina públic. A mi no me cal insultar a ningú: demostra tú els sistemes d'accés a les empreses públiques i que aquests garanteixin els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.
I això, com a molt, és una irregularitat laboral (que cal demostrar en seu judicial, circumstància que aquí no esdevé) i en cap cas és un il·lícit penal. No estaves preparant un doctorat, funcionari? Segur, segur. O és que això no t'entrava en el temari de les tevés superproves d'accés? O és que no tenies temari, enxufat? Quan vulguis contrastem informació. Potser aprens alguna cosa, mentider compulsiu
I la Constitució Espanyola garanteix la igualtat, el mèrit i la capacitat per accedir a un empleo públic i no hi entra el que s'hagi accedit mitjançant frau a la normativa laboral. Endavant, fes públic el procés selectiu que segons tu vaig fer i, a continuació fes els de totes les empreses públiques.
Llesques: 1.El codi penal tipifica les conductes delictives. Entre elles està la malversació, i escriure en fòrums en horari de treball quan ets funcionari i cobres un sou públic ho és. 2.Estàs malalt. MALALT. Acudeix a un psiquiatre. 3.El terme enxufat té moltes accepcions. Entrar com vas entrar tu en l'administració (conec el teu procés de selecció, per cridar-ho d'alguna forma) i a més prestar-se a tot el que demanen els superiors ho és, sense dubtes. 4.En l'Alemanya nazi, comentaris com el teu serien molt votats. Per sort vivim en una democràcia, a pesar teu. 5. Si escrius en la nostra llengua, revisa la teva ortografia. És patètica.
Això s'acabarà quan els tribunals considerin a les irregularitats laborals, que fan que el personal quedi indefinit no fix a les empreses públiques, les considerin actes de corrupció, tant per al gerent/conseller com per el treballador que s'aprofita i es queda de per vida amb un empleo públic sense haver fet res més que ser un enxufat.
Jo ja us vaig avisar que no ho podiem fer així...Després diran que és "Gestión Bauzá". Ja vos en recordareu...